در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛

گزارش معاون اول رئیس جمهور از سفر به استان سیستان و بلوچستان ارائه شد

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۹:۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۱۱۸۵۶۰
گزارش معاون اول رئیس جمهور از سفر به استان سیستان و بلوچستان ارائه شد
در جلسه هیات دولت به ریاست حسن روحانی گزارش معاون اول رئیس جمهور از سفر به استان سیستان و بلوچستان ارائه شد.

به گزارش برنا، در این جلسه که با رعایت پروتکل های بهداشتی و به 2 صورت حضوری و مجازی برگزار شد، مشکلات استان سیستان و بلوچستان به ویژه در زمینه راه آهن چابهار، گازرسانی به همه شهرها، روستاها و سایر مناطق استان، مشکلات صید و صیادان و مسائل و مشکلات حاشیه نشینی در شهر چابهار و زاهدان، مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این سفر همچنین از طرح های مهم توسعه سواحل مکران و طرح احیاء ۴۶ هزار هکتار اراضی دشت سیستان بازدید و مسائل و مشکلات هریک را مورد بررسی قرار داد.

پس از این گزارش، مقرر شد کارگروهی مرکب از سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه های جهاد کشاورزی، نیرو، کشور و استاندار سیستان و بلوچستان تشکیل شود تا ظرف دو هفته تشکیلات مناسب اداری با هدف مدیریت نظام بهره برداری از طرح عظیم ۴۶ هزار هکتاری سیستان و توسعه استان سیستان و بلوچستان را به دولت ارایه دهد.

اصلاح آ‌یین نامه حمایت از شرکت های نوپا

هیات وزیران در ادامه در راستای ایجاد شفافیت و تسریع در انجام وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حمایت از شرکت های نوپای حوزه فناوری اطلاعات، «آیین نامه حمایت از شرکت های نوپا» را اصلاح کرد.

به موجب اصلاح آ‌یین نامه فوق، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است از طریق سازمان ها و شرکت های تابعه خود بر اساس آیین نامه اجرایی ماده (۴۴) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، در صندوق پژوهش‌ و فناوری نوآفرین که با مأموریت توسعه شرکت های مورد حمایت و با سرمایه حداقل یک هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوب مربوط بودجه سالانه با مشارکت بخش غیردولتی تشکیل می شود، مشارکت نماید.

اصلاح آیین نامه اجرایی قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری

هیات دولت به منظور استفاده از ظرفیت های الکترونیکی و بهره برداری از سامانه های ارتباطی مجازی در برگزاری برخط (آنلاین) جلسات مجمع عمومی سالانه کانون کارشناسان رسمی دادگستری با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند، با الحاق یک تبصره به ماده (۳۷) آیین نامه اجرایی قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری موافقت کرد.

به موجب تبصره یاد شده، شورای عالی کارشناسان رسمی و کانون های کارشناسان رسمی دادگستری بعد از تأمین و تجهیز زیرساخت ها و امکانات لازم، مجازند حسب ضرورت، مجامع و انتخابات خود را به صورت مجازی برگزار نمایند

تصویب اساسنامه نمونه صندوق های پژوهش و فناوری

هیات وزیران اساسنامه صندوق های پژوهش و فناوری را که پیش تر در جلسه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری و با هدف تقویت فرایند نظارتی کارگروه و تطابق هرچه بیشتر با قوانین مرتبط کشور اصلاح و مصوب شده بود، تصویب کرد.

به موجب اساسنامه مذکور، صندوق پژوهش و فناوری دارای شخصیت حقوقی مستقل و به صورت غیردولتی، در قالب شرکت سهامی و به استناد مجوز کارگروه مندرج در آیین نامه اجرایی ماده (۴۴) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام  مالی کشور تأسیس شده و دارای استقلال مالی و استخدامی است که با رعایت این اساسنامه و تحت نظارت کارگروه، فعالیت می نماید.

فعالیت ها، منابع تأمین مالی و ارکان صندوق، ترکیب مجمع عمومی و هیئت مدیره و وظایف و اختیارات آنها و ترکیب بازرسان صندوق، از دیگر مواد مندرج در اساسنامه یاد شده است.

اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس

دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری طرح های مربوط تعیین کرد.

در این جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی بررسی و تصویب شد.

نظر شما