ترامپ در آستانه محاکمه و برکناری؛ پمپئو در حال تهدید ایران!

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۸:۲۶:۴۰
کد خبر: ۱۱۱۸۶۹۰
ترامپ در آستانه محاکمه و برکناری؛ پمپئو در حال تهدید ایران!
انتظار می رود دموکرات ها فردا یکشنبه لایحه محاکمه دونالد ترامپ را به عنوان مقدمه برکناری وی به مجلس ارسال کنند. گزارش ها حکایت از آن دارد که مایک پنس، معاون وی نیز برای فعال سازی ماده 25 قانون اساسی آمریکا چراغ سبز نشان داده است. به گزارش خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا هم سفر خود را به 7 کشور خاورمیانه و شمال آفریقا ناتمام گذاشته و به آمریکا برمی گردد. همه شواهد حکایت از آن دارند که دولت آمریکا قصد دارد ماده 25 قانون اساسی را برای برکناری ترامپ، فعال کند.

به گزارش برنا به نقل از العالم، شبکه سی ان ان به نقل از یک منبع نزدیک به پنس گفته است که وی فعال سازی متمم 25 قانون اساسی برای برکناری ترامپ را دور از انتظار ندانسته است و گفته است که در صورت ادامه ماجراجویی های ترامپ، این ماده فعال خواهد شد.

این منبع خاطرنشان کرده است که تیم پنس نگران پیامدهای احتمالی فعال سازی این متمم هستند و حتی بیم آن دارند که با توجه به احتمال حرکت های ماجراجویانه دیگر ترامپ – که ممکن است برای کشور خطرناک باشد - به محاکمه ترامپ در کنگره بینجامد.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام عالی رتبه در دولت آمریکا اعلام کرده است که مایک پنس در مراسم تحلیف جو بایدن در بیستم ماه جاری شرکت می کند؛ ترامپ پیشتر اعلام کرده است که در این مراسم شرکت نخواهد کرد. بایدن هم در پاسخ گفته است که از حضور معاون رئیس جمهور در این مراسم استقبال می کنیم.

سی ان ان اعلام کرده است که نمایندگان و سناتورهای جمهوری خواه – که از متحدان ترامپ بودند – اعلام کرده اند که در صورتی که لایحه یادشده، معقول باش، از تلاش دموکرات ها برای برکناری رئیس جمهور حمایت می کنند.

در همین راستا پت تومی، سناتور جمهوری خواه در گفتگو با شبکه فاکس نیوز گفت که به نظر وی رئیس جمهور مرتکب جرمی شده است که باید در کنگره محاکمه شود.

علاوه بر تومی، سناتور لیزا مورکوفسکی، آدام کینزینجر، و دیگران از جمله سناتورها و نمایندگان جمهوری خواه هستند که خواستار برکناری ترامپ یا فعال کردن متمم 25 قانون اساسی شده اند.

دموکرات ها فرآیند محاکمه ترامپ در کنگره را به سرعت دنبال می کنند و چنانچه وی حاضر به استعفا نشود، فردا دوشنبه لایحه محاکمه وی را تقدیم کنگره خواهند کرد. طبق این لایحه وی به "تحریک به شورش" متهم شده است. همزمان بازرسان فدرال از توقیف کامیونی حامل اسلحه و مواد منفجره در محوطه ساختمان کنگره، اندکی قبل از حمله هواداران ترامپ به این ساختمان خبر داده اند. این مسأله اوضاع ترامپ را وخیم تر می کند.

در این بین خبرگزاری بلومبرگ فاش کرد که استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا سفر خود را به 7 کشور خاورمیانه و شمال آفریقا ناتمام گذاشته و به آمریکا برخواهد گشت.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه – که خواست نامش فاش نشود – گفت که منوچین که احتمالا صبح دوشنبه به آمریکا برمی گردد، تلاش می کند کنترل اوضاع را در زمان آشوب و ناآرامی در واشنگتن به دست بگیرد.

ظرف دو روز گذشته روزنامه واشنگتن پست و سایت سی ان بی سی ب نقل از منابع نامعلومی اعلام کرده اند که منوچین سرگرم بررسی موضوع برکناری ترامپ است اما منابع بلومبرگ این خبرها را تکذیب کرده و گفته اند که وی هیچگاه درباره متمم 25 قانون اساسی نه با پمپئو گفتگو کرده است و نه با هیچ مقام دولت دیگری.

این در حالی است که مایک پمپئو طبق معمول با لحنی عاجزانه و کینه توزانه سعی کرده است با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران، نگاهها را از حوادث و هرج و مرج های جاری در امریکا منصرف کند. وی مدعی شده است که باید مانع غنی سازی اورانیوم در ایران در هر سطحی شد. گفتنی است ایران اعلام کرده است که چنانچه تحریم های مالی، بانکی و نفتی ایران لغو نشوند در چارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها – که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و دولت موظف به اجرای آن است – در 21 فوریه بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اخراج شده و از پروتکل الحاقی خارج می شود.

البته بدون تردید یاوه گویی های پمپئو درباره ایران طبیعی است؛ وی از همان ابتدای ورود به وزارت خارجه آمریکا، کاری جز اتهام زدن به ایران و حمله به این کشور در هر مناسبت و فرصتی نداشته است آنهم در شرایطی که دولت ترامپ – که در واپسین روزهای قدرت – به دلیل رسوایی های اخیر، با برکناری تحقیرآمیز رو به روست و سیاستمداران این کشور وکلا جهانیان بیم آن دارند که با حماقت های غیر منتظره او جنگی ویرانگر در سراسر جهان رخ دهد؛ جنگی که اولین قربانی اش آمریکا خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز