مدیر کل تعزیرات استان تهران:

نظارت روی کالاهای بهداشتی وجود دارد/نظارت بر سلامت جامعه با سازمان علوم پزشکی است

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۱:۵۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۱۹۴۷۶
نظارت روی کالاهای بهداشتی وجود دارد/نظارت بر سلامت جامعه با سازمان علوم پزشکی است
مدیر کل تعزیرات استان تهران گفت: نظارت روی کالاهای پزشکی که عرضه می‌شود قطعا وجود دارد ، نظارت با سازمان علوم پزشکی است.

 «محمدعلی اسفنانی» مدیر کل تعزیرات استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی برنا مبنی بر اینکه چرا با افرادی که در زمینه فروش دارو و لوازم بهداشتی تقلب می کنند و مجوزی برای فروش ماسک و دستکش ندارند برخورد نمی‌شود؟  این افراد مجوزهای بهداشتی‌شان برای  فروش  ماسک و دستکش را از کدام مرجع اخذ می‌کنند که اقدام به فروش کرده‌اند؟ گفت: یقینا مستحضر هستید که در بخش عرضه کالا و خدمات، صنوف متعدد و اتحادیه های متعددی هم داریم.  اتحادیه‌ای را هم که بخواهد این کالاها را عرضه کند به نوعی نگذاشتیم. بنابراین به این ضرورت و سبک و سیاق نبوده است.

او افزود: آیا  داروخانه‌‌ها، این کالاها را عرضه می‌کنند یا خیر، بین مجموعه‌های داروخانه و انجمن مربوطه و تجربیات پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی اتفاق نظر بود  که خیلی هم علاقه‌مند نبودند داروخانه ها این ها را عرضه کنند و لذا چون سلامت جامعه  برای ما بسیار مهم بود دسترسی آسان مردم به این کالاها از مسایلی بود که پیگیری می‌کردیم و در این باره سخت‌گیری نشد که چه کسی اینها را عرضه کند ولی نظارت روی کالایی که عرضه می‌شود قطعا وجود دارد و نظارت با سازمان علوم پزشکی است و هر مطلبی در حوزه سلامت باشد با دانشگاه علوم پزشکی است و تخلفاتی که در این زمینه در عرضه کالاهای تقلبی و موردی به ویژه در مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده دست  که مواردی هم داشتیم که تقلبی بود  اساسا هیچ آثاری نداشت و مایعی مانند آب عرضه می شد که تقلبی بود و عرضه می شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز