رییس مجلس:

متاسفانه در اقتصاد سوداگری و دلالی وجود دارد/ شرایط سخت مالیاتی اعمال می شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۸:۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۱۱۹۷۵۳
متاسفانه در اقتصاد سوداگری و دلالی وجود دارد/ شرایط سخت مالیاتی اعمال می شود
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه در اقتصاد سوداگری و دلالی وجود دارد، گفت: ‌در بخش سوداگری و دلالی شرایط سخت مالیاتی اعمال خواهد شد تا افرادی که پول بدون زحمت در بازار آشفته اقتصادی بدست آورده و سوء استفاده می کنند، دیگر اجازه فرار مالیاتی نداشته باشند.

به گزارش برنا، «محمدباقر قالیباف» بعداز ظهر یکشنبه پس از جلسه سران قوا به میزبانی قوه قضائیه گفت: واقعیت این است که این جلسات نسبت به گذشته با نزدیکی و تمرکز بیشتر برگزار می‌شود تا موضوعات مهم و اساسی کشور به‌شکل راهبردی و روشی در حوزه‌هایی که متمرکز به مسائل مهم کشور با اولویت حل مشکلات مردم است مورد بحث و تمرکز قرار گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: بدون شک از موضوعاتی که مهم امروز کشور بودجه است و بخش عمده‌ای از بحث جلسه سران را سند مالی بودجه به خود اختصاص داد. البته  در حوزه راهبردها هماهنگی و هم نظری کامل میان قوا  وجود دارد یعنی همین طور که رییس محترم جمهوری اشاره کردند هر سه قوه به دنبال این هستند که کاهش وابستگی به نفت را بیشتر از گذشته پیش برده و به صفر برسانند.

قالیباف ادامه داد: برای عدم وابستگی بودجه به نفت باید درآمد نفت را در هزینه‌های جاری خرج نکنیم و رئیس‌جمهوری هم به این موضوع تاکید کردند. از آنجا که باید به سمت کاهش فروش نفت برویم، این بارک الله و صد بارک الله دارد که در این مسیر گام می‌داریم و این یکی از محورهای مهم و اساسی در اصلاح ساختار بودجه و تورمی است که هر روز در کشور شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه در بودجه این اهداف مشترک است ولی اختلاف سلیقه برای رسیدن به این هدف وجود دارد، گفت: برای رفع این اختلاف‌ها مقرر شد در هفته آینده رییس کمیته درآمد و کمیته مصرف بودجه و رئیس کمیسیون تلفیق در جلسه ‌ی همراه با ستاد اقتصادی دولت شرکت کنند تا اختلاف سلیقه‌ها با همکاری و وحدت بیشتری رفع شود.

قالیباف بودجه ۱۴۰۰ را سند مالی دولت و سند ‌زندگی، معیشتی و سلامتی مردم دانست و اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در حوزه تولید و اقتصاد مقاومتی اصرار دارد فرمایشات رهبر معظم انقلاب را عملی کند و بر همین اساس اخذ مالیات در حوزه تولید در بودجه ۱۴۰۰ کاهش یافته است.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه در اقتصاد سوداگری و دلالی وجود دارد، گفت: ‌در بخش سوداگری و دلالی  شرایط سخت مالیاتی اعمال خواهد شد تا افرادی که پول بدون زحمت در بازار آشفته اقتصادی بدست آورده و سوء استفاده می کنند، دیگر اجازه فرار مالیاتی نداشته باشند.

قالیباف با تشکر از مردم که با رعایت مسائل بهداشتی سبب شدند تعداد فوتی‌ها ناشی از کرونا از بالای ۴۰۰ نفر در روز به زیر ۱۰۰ نفر در روز برسد، ‌ یادآور شد: با همت همه مردم و تلاشی که در طرح غربالگری شهید سلیمانی، ‌ همه ارکان دولت، کادر بهداشت و درمان و بسیج  انجام شد، امروز تعداد افرادی فوتی کشور بر اثر کرونا  دو رقمی شده و امیدواریم این عدد را به سمت صفر برسانیم. البته این خطر هنوز وجود دارد و اگر مردم نسبت به کرونا بی توجهی کنند و با توجه به شیوع ویرس‌های جدید با جهش بیشتر، احتمال بازگشت در کمترین زمان ممکن وجود دارد.

وی ادامه داد: نمونه‌هایی از این ویروس جهش یافته کرونا وارد کشور شده و همه در اروپا شاهد اثرات بد این ویروس بودیم و رعایت این موضوع بسیارد مهم و اساسی است و باید دقت شود در فصل زمستان از این فضا نیز عبور کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم بودجه ۱۴۰۰ را با همکاری و همراهی دولت و مجلس بتوانیم در حوزه معیشت، سلامت، محرومیت‌زدایی و جهش تولید به نحوی برنامه ریزی کنیم که سال آینده با کمترین مشکل روبه رو باشیم.

نظر شما