مصر هم آسمان خود را به روی هواپیماهای قطر گشود

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۲۱:۴۸:۲۴
کد خبر: ۱۱۱۹۸۱۳
مصر هم آسمان خود را به روی هواپیماهای قطر گشود
طبق توافق آشتی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، شرکت هواپیمایی مصر پس از عربستان، امارات و بحرین اعلام کرد که علاوه بر بازکردن حریم هوایی به روی پروازهای ورودی و خروجی قطر، پروازهای مستقیم بین قاهره و دوحه بار دیگر انجام خواهد شد.

به گزارش برنا،  شبکه خبری «مصری الیوم» امروز (سه شنبه) نوشت که شرکت هواپیمایی مصر به دنبال توافق آشتی شورای همکاری خلیج فارس، اعلام کرد که هواپیماهای قطری از امروز می‌توانند از حریم هوایی این کشور استفاده کنند.

این بازگشایی پس از سه سال و نیم وقفه در پروازهای مصر و قطر همزمان با قطع روابط دیپلماتیک قاهره با دوحه و اتخاذ مواضع همسو با سه کشور امارات، بحرین و عربستان صورت گرفته است.

این تصمیم مصر پس از نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس در شهر «العُلا» عربستان که در آن توافق پایان بحران شورای همکاری میان چهار کشور عربی (عربستان، امارات، مصر و بحرین) با قطر به امضا رسید، اتخاذ شده است.

این چهار کشور محاصره کننده قطر پس از متهم کردن این کشور به حمایت از تروریسم، حریم هوایی خود را به روی دوحه از زمان آغاز بحران در سال ۲۰۱۷ بسته بودند.

رسانه های مصری نیز امروز خبر دادند که حریم هوایی این کشور پس از گذشت بیش از سه سال، به روی هواپیماهای قطری بازگشایی شد. بر پایه این تصمیم، هواپیماهای قطر همچنین می توانند از حریم هوایی مصر گذر کرده و یا در فرودگاه های این کشور فرود آیند.
بر اساس اعلام مقام های مصری، پروازهای شرکت هواپیمایی مصر و قطر به مقصد دو کشور نیز در روزهای آینده انجام خواهد شد.
سه شنبه هفته گذشته در چهل و یکمین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به این اختلافات پایان داده شد و توافقی برای از سرگیری کامل روابط سیاسی و دیپلماتیک با قطر امضا کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز