هشدار فرماندهان ارشد نظامی آمریکا به آشوبگران

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۰۹:۲۶:۰۱
کد خبر: ۱۱۱۹۹۷۱
هشدار فرماندهان ارشد نظامی آمریکا به آشوبگران
فرماندهان نظامی آمریکا حمله به کنگره را محکوم کردند و در بیانیه‌ای اعلام کردند که ارتش آمریکا کاملاً خود را به حفاظت و دفاع از قانون اساسی و همچنین در برابر همه دشمنان ، خارجی و داخلی متعهد می‌داند.

به گزارش برنا به نقل از رویترز، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به همراه فرماندهان نظامی این کشور در بیانیه‌ای حمله به ساختمان کنگره را محکوم کردند.

فرماندهان نظامی ایالات متحده در بیانیه خود تصریح کردند: ارتش آمریکا کاملاً خود را به حفاظت و دفاع از قانون اساسی و همچنین در برابر همه دشمنان ، خارجی و داخلی متعهد می‌داند.

در این بیانیه حمله روز چهارشنبه به کنگره، حمله به فرایند قانون اساسی آمریکا دانسته شده و آمده است: ما شاهد اقداماتی در داخل ساختمان کنگره بودیم که مغایر با حاکمیت قانون بود. حق آزادی بیان و اجتماعات به کسی این حق را نمی‌دهد که به خشونت، فتنه و شورش متوسل شود.

روز چهارشنبه هفته گذشته شماری از هواداران دونالد ترامپ که در سخنرانی او در جنوب کاخ سفید شرکت کرده بودند به سمت ساختمان حرکت کردند. اما به دنبال تجمع در اطراف ساختمان کنگره، شماری از خشونت طلبان طرفدار دونالد ترامپ وارد ساختمان آن شدند. در جریان این حمله دست کم پنج نفر از جمله یک افسر پلیس کشته و ده‌ها نفر بازداشت شدند.

فرماندهان نظامی آمریکا تصریح کردند: ما از قانون اساسی حمایت و دفاع می‌کنیم. هر اقدامی برای برهم زدن فرایند قانون اساسی،‌ نه تنها بر خلاف سنت‌ها ، ارزش ها و سوگند ما است، بلکه بر خلاف قانون نیز است.

علاوه بر ژنرال مارک میلی، فرماندهان نیرو‌های هوایی، دریایی، ارتش و گارد ملی این بیانیه را امضا کرده‌اند.

این بیانیه اقدامی نادر و مهم در واکنش به هجوم به کنگره در روز چهارشنبه گذشته به شمار می‌رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز