در گفت و گو با برنا مطرح شد؛

توضیحات یک نماینده درباره نادیده گرفتن احزاب در قانون انتخابات ریاست جمهوری

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۰۵:۳۰:۱۴
کد خبر: ۱۱۲۲۳۱۵
توضیحات یک نماینده درباره نادیده گرفتن احزاب در قانون انتخابات ریاست جمهوری
یک نماینده مجلس یازدهم درباره نادیده گرفتن نقش احزاب در قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: سیاست مجلس بر این بوده که این موضوع را کلان و وسیع ببیند

«احمد علیرضا بیگی»، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص مصوبه انتخاباتی مجلس و نادیده گرفتن نقش احزاب در قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: سیاست مجلس بر این بوده که این موضوع را کلان و وسیع ببیند و از ابعاد مختلفی این امکان را ایجاد کرده تا آنهایی در مواضع مختلف قرار دارند از جمله اساتید دانشگاه و حوزه های علمیه بتوانند در انتخابات به عنوان کاندیدا شرکت کنند.

او اظهار کرد: ضمن اینکه ما تلاش کردیم تا برای ثبت نام افرادی که از سوی احزاب معرفی می شوند، نیاز به معرفی مشاور و برنامه در قانون پیشنهادی نداشته باشند.

این نماینده مجلس در خصوص نظر شورای نگهبان در مورد این مصوبه خاطرنشان کرد: دبیرکل احزاب را نمی توان مطلق منظور کرد چرا که دامنه احزاب در جمهوری اسلامی بسیار وسیع است و به چند نفر محدود نمی شود.

او ادامه داد: با ویژگی هایی که برای نامزدهای ریاست جمهوری تعیین شده تلاش شده این محدوده وسیع تر باشد. شورای نگهبان دیدگاه های متفاوتی دارد برخی اعضا شورا در اظهارنظر مخالف و برخی موافق هستند و منتظر نظر شورای نگهبان هستیم. 3

نظر شما