برگزاری رزمایش هوایی ارتش صهیونیستی در مرزهای لبنان

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۰۹:۲۹:۴۵
کد خبر: ۱۱۳۷۴۲۷
برگزاری رزمایش هوایی ارتش صهیونیستی در مرزهای لبنان
ارتش رژیم صهیونیستی از برگزاری رزمایش هوایی با عنوان «ورده الجلیل» برای آمادگی نیروهای این رژیم در منطقه شمالی سرزمینهای اشغالی در مجاورت مرزهای لبنان خبر داد.

به گزارش برنا،پایگاه خبری «الحره»، این تمرینات دیروز زیر نظر فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی «عمیکام نورکین» آغاز شد و انتظار می‌رود که تا روز چهارشنبه ادامه داشته باشد.

ارتش صهیونیستی در این ارتباط اعلام کرد که این رزمایش سناریوهای رزمی را در منطقه شمالی را شبیه‌سازی می‌کند و کلیه رده‌های نیروی هوایی این رژیم در عملیات اساسی از جمله آموزش حفظ برتری هوایی و همچنین حمله و انجام مأموریت‌های اطلاعاتی شرکت خواهند کرد.

این رزمایش شامل فرایندهای برنامه ریزی، کنترل و پیاده سازی و همچنین استفاده از قابلیت‌های لجستیکی و فناوری با تأکید بر آزادی عملیات هوایی و تداوم عملکرد کامل است. این رزمایش یک هفته پس از آن آغاز می‌شود که ارتش صهیوینستی تمرینات چند منظوره را برای افزایش سطح آمادگی برگزار کرده بود.

یک منبع نظامی به الحره گفت که این رزمایش در سناریوهای مختلف مطابق با برآورد نظامی در مورد آغاز درگیری در مرزهای شمالی سرزمینهای اشغالی انجام شده است.

ارتش صهیونیستی پیشتر نیز رزمایش زمینی با عنوان «طوفان صاعقه» را در مرزهای لبنان اجرا کرده بود.
اجرای این رزمایشها با انتشار گزارش سالانه سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی که در آن احتمال انجام حمله پیشگیرانه این رژیم علیه موشک‌های دقیق «حزب الله» را اعلام کرد، همزمان شده است.
در اول این ماه جاری میلادی، حزب الله با بیان اینکه هواپیمای بدون سرنشین صهیونیستی حریم هوایی لبنان را در جنوب این کشور نقض کرده است، از سرنگونی آن خبر داد.

از زمان به شهادت رسیدن یکی از نیروهای حزب‌الله لبنان در سوریه در حمله مرداد ماه رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق، این رژیم نگران از انتقام حزب‌الله، به حضور نظامی خود در مرز با لبنان افزوده است و در آمادگی کامل به سر می‌برد.

رییس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اوایل بهمن تهدید کرده بود که در صورت جنگ در آینده، مناطق مسکونی در غزه و در لبنان هدف قرار خواهند گرفت.

رژیم صهیونیستی و لبنان رسماً در وضعیت جنگی قرار دارند و منطقه مرزی شاهد تنش مکرر بین ارتش اشغالگر و نیروهای مقاومت حزب الله است.

 

نظر شما