وزیر خارجه یمن:

صنعاء در دعوت به صلح جدی است

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۹:۴۶:۵۷
کد خبر: ۱۱۳۷۹۰۰
صنعاء در دعوت به صلح جدی است
وزیرخارجه یمن روز دوشنبه در پیامی به رییس شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کرد که رهبران یمن در دعوت به صلح جدی هستند.

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، هشام شرف عبدالله در این پیام به اقدام عربستان سعودی در ارائه شکایت به شورای امنیت به خاطر حمله به فرودگاه أبها از سوی نیروهای یمنی اشاره کرده و آورده است: تمسخرآمیز است که در شکایت عربستان سعودی نادیده یا بهتر است بگویم فراموش شده است که نیروی هوایی و نیروهای مسلح عربستان سعودی از ۲۶ مارس سال ۲۰۱۵ ائتلاف نظامی و متجاوز را علیه یمن هدایت کرده‌اند و از انواع تسلیحات و مهمات نظامی از جملات تسلیحاتی ممنوعه بهره‌ گرفته‌اند و دست به بدترین نوع جنایت جنگی زده‌اند.

او در ادامه متذکر شده است که عربستان سعودی و ائتلاف این کشور همچنان محاصره‌ شدید را علیه یمن تحمیل می‌کنند و سیاست مجازات جمعی از جمله جلوگیری از ورود کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی، گاز خانگی و غذا را علیه مردم یمن در پیش گرفته‌اند؛ عملی که بر اساس گزارش‌های سازمان ملل متحد و بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، بدترین فاجعه انسانی در جهان را رقم زده است.

وزیر خارجه یمن افزوده است: آنچه در شکایت ارائه شده به شورای امنیت سازمان ملل جای تعجب دارد، تأکید کشور متجاوز عربستان سعودی بر حق خود در دفاع از خاک و تمامیت ارضی است و همزمان به فراموشی سپردن حقوق مشابه دیگران است.

هشام شرف تأکید کرده است که این اقدام سعودی‌ها تلاشی در راستای نادیده گرفتن حقیقت مداخله نظامی این کشور در امور داخلی یمن است.

وی همچنین اعلام کرده است: شورای عالی سیاسی یمن و دولت نجات ملی به عنوان رهبری سیاسی صنعاء در دعوت به صلح جدی هستند و تحرکات دیپلماتیک و سیاسی بین‌المللی اخیر به ویژه دعوت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، موضع اروپا درباره برقراری صلح و تلاش‌های مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن را جدی تلقی می کنند.

وزیر خارجه یمن همچنین تأکید کرده که این اقدامات دیپلماتیک از جمله فراهم کردن فضای مناسب، تکمیل اقدامات مربوط به اعتمادسازی که مهم‌ترین آن آتش بس دو طرف، رفع محاصره کامل مثل بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعاء، عدم ممانعت از ورود کشتی‌های حامل فرآوردهای نفتی وگاز خانگی به بندر الحدیده باشد، این تحرکات بایست به موفقیت برسند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز