دبیر کل حزب‌الله:

رژیم صهیونیستی با دم شیر بازی نکند

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۲۳:۰۸:۳۹
کد خبر: ۱۱۳۸۵۶۰
رژیم صهیونیستی با دم شیر بازی نکند
دبیر کل حزب‌الله در سالروز شهادت فرماندهان مقاومت لبنان به رژیم صهیونیستی هشدار داد که با دم شیر بازی نکند.

به گزارش برنا، به نقل از العالم، سید حسن نصرالله در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذرد و این کشور با ایستادگی در تمام عرصه ها دست به تحول و پیشرفت زد تا آنکه به قدرت منطقه ای بزرگ تبدیل شد اظهارداشت: انقلاب اسلامی در ایران برای تمام امت ها ثابت کرد که یک امت با حضور در میدان ها و با وحدت و یکپارچگی و فداکاری می تواند کیان و استقلال خود را حفظ کند

وی با اشاره به سالروز آغاز انقلاب بحرین گفت: ملت بحرین را به خاطر تمام فداکاری های بسیار در راه آزادی و نیز رهبران آن ها و در راس آنها ایت الله شیخ عیسی قاسم را گرامی می داریم.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: انقلاب مردم بحرین درحالی وارد دهمین سالگرد خود می‌شود که حکام این کشور، آن را به پایگاهی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تبدیل کرده‌اند. مردم بحرین در تلاشند تا کشورشان را به جایگاه طبیعی خود بازگردانند و از مسئله فلسطین حمایت کنند.

سیدحسن نصرالله به روز فرماندهان شهید مقاومت اشاره کرد و گفت که از مهمترین ویژگی‌های شخصیتی مشترک فرماندهان شهید مقاومت این است که آن‌ها در مقاومت ذوب شده بودند و همه سختی‌ها را تحمل کرده و به جان خریدند تا مقاومت در منطقه پا بگیرد و توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد: فرماندهان شهید تمام شرایط دشوار را برای توسعه طرح مقاومت متحمل شدند از همین رو ما امروز به عنوان مقاومت از توانمندی بالا و توسعه یافته برخورداریم. ما به روحیه شهید عماد مغنیه به منظور توسعه طرح مقاومت نیاز داریم. امروز برادران حاج عماد دست به همین اقدام می زنند.

سید حسن نصرالله در مورد تحولات لبنان نیز از رویکرد برخی در بین‌المللی کردن مسائل آن انتقاد کرد و گفت: دعوت برخی در لبنان درباره قطعنامه‌ای تحت بند هفتم [منشور سازمان ملل] درباره دولت لبنان، دعوت به جنگ است و این درخواست، مسائل لبنان را پیچیده‌تر می‌کند. این دعوتی به جنگ و اشغال لبنان از سوی نیروهای بیگانه است. بین المللی کردن مشکلات ما را حل نخواهد کرد بلکه بر شدت آنها خواهد افزود.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه بعد از هرحادثه در لبنان، گروهی به اتهام زنی به حزب الله و مقاومت روی می آورند تصریح کرد: از مقاومت و هواداران مقاومت می خواهم تا در برابر توهین های این گروه، مقابله به مثل نکنند.

وی تاکید کرد: هر حادثه ای که در لبنان رخ می دهد اتهامات را متوجه حزب الله می کنند که این امر با قوانین و شریعت مغایرت دارد، آنچه که برای ما در لبنان اتفاق می افتد به دور از تمام قوانین و آداب و سنت هاست.

دبیر کل حزب الله گفت: اتهام‌ها علیه حزب الله که پای اسرائیل و موساد را به لبنان را باز کرده، بی‌دلیل و غیرمنطقی است و این رژیم صهیونیستی است که شهروندان خود را در راستای نقشه‌های خود می‌کشد همانگونه که پیشتر در عراق وسایر کشورها یهودیانی را که حاضر به ترک خانه‌های خود و مهاجرت به فلسطین نبودند را قتل‌عام می‌کرد.

وی گفت: درباره اتهام‌هایی که در این چند هفته علیه حزب الله مطرح شده، در بخش اول اهانت بدون هیچ مدرک و دلیل مواجهیم و در بخش دوم شاهد اتهام با توجیه اتهام هستیم.

سید حسن نصرالله اظهارداشت: از تمام هواداران مقاومت و فعالان رسانه ای و سیاسیون که در شبکه های اجتماعی از مقاومت دفاع کردند و اتهامات را تکذیب کردند، تشکر و قدردانی می کنم

دبیر کل حزب الله درباره انفجار بیروت گفت: اطلاعات حاکی از آن است که تحقیقات فنی درباره انفجار بندر بیروت با کمک گرفتن از کارشناسان بین المللی به پایان رسید، دستگاه قضایی باید نتیجه تحقیقات فنی درباره انفجار بندر بیروت را اعلام کند، به دلیل آنکه دستگاه قضایی نتایج تحقیقات را اعلام نکرده است، شرکت های بیمه به خانواده قربانیان خسارت پرداخت نکرده است، بسیاری از خانواده های قربانیان انفجار بندر بیروت درخصوص پرداخت خسارت از جانب شرکت های بیمه شک و تردید دارند

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه به موضوع تشکیل دولت در این کشور اشاره کرد و گفت: تشکیل دولت لبنان به نفع همه است.

او گفت که لبنانی‌ها نباید این موضوع را به ایران و توافق این کشور و آمریکا در پرونده توافق هسته‌ای مرتبط کنند و بهتر است همه به مسئولیت خود در این ارتباط عمل کنند. سید مقاومت تأکید کرد: «کمک گرفتن از دوستان به شرط آن که واقعا دوست باشند، برای تشکیل دولت مقبول است».

سید حسن نصرالله از عملکرد رئیس جمهور این کشور در جریان تلاش برای تشکیل دولت جدید حمایت کرد و گفت که میشل عون به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کرده و منصفانه نیست که او را به بی‌مسئولیتی متهم کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: «همه باید به مسئولیت‌های خود در مسیر تشکیل دولت جدید لبنان عمل کنند و اینکه مسئولیت عدم تشکیل دولت جدید را بر گردن ریاست جمهوری لبنان بیاندازیم، غیرمنصفانه است.».

سید حسن نصرالله در ادامه به تحولات در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و از طرفداران مقاومت خواست که در این شبکه‌ها حضور پررنگ و قوی داشته باشند و با اخلاق اسلامی به فعالیت بپردازند.

سید مقاومت لبنان تصریح کرد: ما مطالبات جریان‌هایی خاص برای بدست آوردن برخی وزارتخانه‌ها و همچنین نگرانی‌ها از اینکه یک حزب به یک سوم معطل دست یابد را درک می‎‌کنیم، اما اصرارها بر روی تشکیل کابینه جدید با 18 وزیر را درک نمی‌کنیم، متاسفانه برخی جریانات با طرح این مسائل در صدد به بن بست رساندن تشکیل دولت لبنان هستند.

سید حسن نصرالله گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان ‌‌‌‌‌‌آن در داخل و خارج لبنان ارتش‌های الکترونیک تشکیل داده‌اند تا فتنه و آشوب ایجاد کنند و صراحتاً آن را به زبان می آوردند.

وی در ادامه به تحولات منطقه‌ای اشاره کرد و گفت که با رفتن «دونالد ترامپ»، دولت جدیدی در کاخ سفید روی کار آمده و تحولات بزرگی رخ داده است و لبنان نیز به عنوان جزئی از این منطقه از این تغییرات و تحولات به دور نیست و متأثر خواهد شد.

وی تأکید کرد که با تغییرات در کاخ سفید صهیونیست‌‌ها و سعودی‌ها از موضوع پرونده هسته‌ای ایران نگران هستند و همزمان نیز دولت جدید در آمریکا گفته است که به حمایت‌هایش از جنگ یمن پایان داده و این گام مثبتی است که با مقامت یمنی‌ها حاصل شده است.

دبیرکل حزب الله مقاومت ایران در برابر اقدامات و تحریم‌های سخت دولت دونالد ترامپ تمجید کرد و گفت که «جمهوری اسلامی ایران [در این مدت] سربلندی و استقامت نشان داد و ترامپ هم همچنان منتظر تماس تلفنی ایران ماند! ایران دوره سختی را [با مقاومت] پشت سر گذاشت».

سید حسن نصرالله با توجه به اظهارات و اقدامات آمریکا در مورد پرونده جنگ علیه یمن گفت که تل‌‌آویو و ریاض در این پرونده نیز نگران هستند؛ چرا که با مقاومت یمنی‌ها نقشه‌های آن‌ها بر آب شده است.

او گفت: هرگونه دعوت به آتش‌بس در یمن اقدام مثبتی است و انصارالله و دولت نجات ملی این کشور در این ارتباط هشیار هستند و این مسئله طبیعی و موردپسند است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت که دولت جدید آمریکا تعامل با چین را اولویت جدید خود قرار داده است؛ چرا که این کشور در سطح اقتصادی به تهدیدی بزرگ علیه آمریکا بدل شده است.

سید حسن نصرالله به فعالیت مجدد داعش وعناصر آن در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن درصدد است از این گروه تروریستی برای توجیه حضور خود در این دو کشور عربی استفاده کند و این اقدام آن‌ها بعد از آن آغاز شد که درخواست های رسمی و مردمی مبنی بر اخراج نیروهای آمریکایی از عراق بیشتر شد؛ لذا واشنگتن داعش را به حرکت درآورد.

دبیرکل حزب الله درباره انتقام شهید خود از رژیم صهیونیستی گفت که این جنبش هرگز اجازه نخواهد داد خود نیروهایش پایمال شود و در صورتی که جنگی بر این حزب تحمیل شود و شهرها و مناطق و روستاهای لبنان هدف قرار گیرد، مقاومت در این کشور شهرک‌‌های صهیونیست‌نشین را هدف قرار خواهد داد.

او به صهیونیست‌‌ها هشدار داد که با «دم شیر بازی نکنند»؛ چرا که شرایط داخلی فلسطین اشغالی درسایه شیوع کرونا و اوضاع اقتصادی مساعد نیست و مقاومت هرگز معادله‌ای را که ترسیم کرده کنار نخواهد گذاشت.

سید حسن نصرالله افزود: «در هر جنگ آتی، جبهه داخلی اسرائیل، با آنچه که این رژیم از زمان تأسیسش ندیده، مواجه خواهد شد». سید مقاومت رئیس ستاد کل ارتش این رژیم را که این اواخر مقاومت را تهدید کرده بود، خطاب قرار داد و گفت: «اگر شهرهای ما را زدید ما مقابله به مثل خواهیم کرد».

دبیرکل حزب الله به موضوع عادی‌سازی روابط کشورهای بحرین، امارات و سودان و مغرب با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که اسرائیلی‌‌ها این موضوع را بیش از حد بزرگ کرده‌اند ولی آنچه در این مسئله برای مقاومت مهم است، موضع مردم این کشورهاست نه حکومت‌ها.

 

نظر شما