آمریکا ایران را بازهم متهم کرد!+جزییات

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۲۳:۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۱۳۸۵۶۴
آمریکا ایران را بازهم متهم کرد!+جزییات
سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد که کشورش برای تصرف منابع مادی و اشغال به عراق لشکرکشی کرده است، مدعی شد که بسیج مردمی و ایران، بی‌ثبات کننده این کشور هستند.

به گزارش برنا؛ ریچارد میلز روز سه‌شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع عراق برگزار شد، افزود: دولت بایدن از مشارکت استراتژیک با یک عراق پایدار و دموکراتیک حمایت می‎‌کند.

وی ادامه داد: دولت آمریکا یک شریک ثابت و قابل اعتماد خواهد بود که از اقدامات ضد فساد و اصلاحات اقتصادی عراق پشتیبانی، روابط منطقه‌ای را تقویت و ناقضان حقوق بشر را پاسخگو می‌کند.

سرپرست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد اضافه کرد: دولتی که کمک های بشردوستانه ارائه می‌دهد، از تلاش برای کنترل شبه نظامیان و کنترل فعالیت های بی‌ثبات‌ساز ایران پشتیبانی و نیروهای ضد تروریسم عراق را مشاوره و کمک می‌کند.

این در حالی است که آمریکا به بهانه واهی تسلیحات کشتار جمعی عراق، به این کشور حمله کرد و همچنان با سیطره بر بخش نفتی و همچنین ایجاد پایگاه‌های نظامی، امنیت عراق را دستخوش حضور تروریست‌هایی کرده است که به گفته مقامات آمریکا، دست ساخته خودشان هستند.

مقامات عراقی هم بارها همکاری ایران و عراق را راهبردی و بر اساس احترام متقابل توصیف کرده‌اند و تاکید دارند اگر حمایت ایران نمی‌بود، مبارزه با داعش ممکن نمی‌شد.

میلز در ادامه اظهارات خود مدعی شد: از جمله اولویت های اصلی ایالات متحده، جلوگیری از تجدید حیات داعش و تلاش در جهت ثبات عراق است و به عراق کمک خواهد کرد تا حاکمیت خود را در برابر دشمنان، در داخل و خارج از کشور حفظ کند.

وی تصریح کرد: برای ایالات متحده، این به معنای حمایت از تلاش‌های عراق برای برگزاری انتخابات معتبر، فراگیر و مسالمت‌آمیز است. اداره انتخابات عراق و پرسنل امنیتی آن، باید از نزدیک برای برنامه ریزی و هماهنگی در مورد تأمین امنیت انتخابات همکاری کنند و این کار باید بلافاصله در کنار سایر آمادگی‌ها برای روند انتخابات آغاز شود.

این دیپلمات آمریکایی در توصیف فضای مناسب برای برگزاری انتخابات، مدعی شد: یک فضای مناسب به این معنی است که ما باید به شبه نظامیان مورد حمایت ایران و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در عراق و همچنین عناصر باقی‌مانده داعش بپردازیم.

میلز با کنار هم قرار دادن تروریست‌های قاتل و مبارزان این تروریست که جانشان را برکف نهاده‌اند، ادعا کرد: این گروهها اعتماد عمومی به دولت و انتخابات اکتبر ۲۰۲۱ را تضعیف می‌کنند. آنها شهروندان عراقی را می‌کشند و عراق را از تسکین اقتصادی و سرمایه گذاری‌های خارجی محروم می‌سازند.

پارلمان عراق پس از اقدام تروریستی آمریکا که در نقض آشکار حاکمیت ملی عراق در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق بود، مصوبه‌ای را برای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور گذراند.

این مساله به خوبی نشان می‌دهد، عراقی‌ها با حضور آمریکا به طور کامل و در سطح حاکمیتی مخالف هستند و این کشور در مقامی نیست که بخواهد برای آینده کشور همسایه ایران، نسخه بپیچد.

این مقام آمریکایی با این ادعا که هیچ کس مصون نیست، اظهار کرد: آنها همچنین به کاروان‌های سازمان ملل حمله کرده‌اند و هم پرسنل دیپلماتیک و هم سازمان‌های غیردولتی را که قصد کمک به عراق و عراقی‌ها دارند، هدف قرار داده‌اند.

میلز البته نگفت در جریان لشکرکشی آمریکا به عراق جان چند صدهزار مردم بی‌گناه عراقی گرفته شده است.

وی به حمله راکتی روز گذشته به اربیل عراق هم اشاره کرد که در جریان آن یک پیمانکار غیرنظامی و چند نیروی آمریکایی زخمی شده‌اند، اظهار کرد: همانطور که بلینکن وزیر خارجه گفت ، ایالات متحده از حمله موشکی به اقلیم کردستان عراق خشمگین است.

سرپرست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین بهبود واقعی در عراق را به معنای اصلاحات واقعی برای پایان دادن به فساد برشمرد و گفت: تلاش‌های اصلاحات اقتصادی تنها با اقدامات مشخص از جمله تأسیس کمیته دائمی برای بررسی فساد، تقویت خواهد شد.

میلز خاطرنشان کرد: فساد بومی شده، پیشرفت اقتصادی و همچنین اعتماد به نهادهای سیاسی را ضعیف می‌کند.

نظر شما