روسیه ۱۹ عضو یک گروه سلفی تکفیری را دستگیر کرد

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۱:۲۵:۳۱
کد خبر: ۱۱۳۸۷۵۹
روسیه ۱۹ عضو یک گروه سلفی تکفیری را دستگیر کرد
سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که ۱۹ عضو گروه سلفی افراط گرا به نام « التکفیر و الهجره » را در چند منطقه قفقاز شمالی روسیه دستگیر کرده است.

به گزارش برنا، روابط عمومی سازمان امنیت فدرال روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه شبکه ای از اعضای گروه افراط گرای التکفیر و الهجره را که با حکم دادگاه عالی روسیه از سال ۲۰۱۰ فعالیت آن در این کشور ممنوع اعلام شده است،متلاشی و اعضای آن را دستگیر کردند.

در این بیانیه گفته شده است: گروه التکفیر و الهجره افرادی را که با اعتقادات و تفکرات آنان موافق نباشند، حتی اگر مسلمان باشند، آنان را کافر می دانند.

 ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه در ماه فوریه جاری در جمهوری کاراچایوو چرکسیا، استان های کراسنادار، راستف و شبه جزیره کریمه ۱۹ عضو گروه افراط گرای التکفیر و الهجره را دستگیر کردند. 

در بازرسی از خانه های این افراد و یک انبار مخفی آنها، ۴۰ جلد کتاب و نشریات حاوی اطلاعات افراط گرایان، تیربار ار.پ.کا و اسلحه خودکار کلاشینکوف و مقادیری مهمات و بمب دست ساز و سه کلیوگرم ماده منفجره تی ان تی و یک کمربند انتحاری بدست آمد.

سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرده است که جستجوها برای یافتن عوامل افراط گرا ادامه خواهد داشت.

 در بیانیه گفته شده است: اعضای این گروه بین سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ در شبکه اینترنتی، جامعه ای را بوجود آورده بودند که تحت پوشش امور خیریه کمک مالی برای نیازهای گروه تروریستی داعش جمع آوری می کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز