فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص):

بندر پارسیان اولین و بزرگترین بندر تخصصی صنعتی، معدنی و نفتی ایران است

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۷:۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۱۳۹۰۳۳
بندر پارسیان اولین و بزرگترین بندر تخصصی صنعتی، معدنی و نفتی ایران است
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) بندر پارسیان را نخستین و بزرگترین بندر تخصصی صنعتی، معدنی و نفتی در ایران دانست که نیازهای تخلیه و بارگیری سه صنعت عمده انرژی‌ بر شامل پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم و سیمان را پاسخگو خواهد بود.

به گزارش برنا، سردار سعید محمد با اشاره به افتتاح سکوی شماره ۵ بندر پارسیان در روز پنجشنبه توسط رییس جمهوری اظهار داشت: بندر پارسیان به عنوان دروازه اصلی واردات مواد خام و صادرات محصولات تولیدی حاصل تلاش مشترک قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و سازمان ایمیدرو زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است و این در حالی است که بیش از ۸۰ درصد از اسکله‌های فعال کشور به دست قرارگاه ساخته شده است.

سردار محمد گفت: در خیلی از حوزه‌ها و گرایش‌ها به سرمایه‌گذار تبدیل شده‌ایم که دولت را در سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها و ایجاد اشتغال و کارآفرینی کمک می‌کنیم و در اجرای پروژه بندر پارسیان نیز ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری توسط قرارگاه انجام شده است.

وی اظهار داشت: این پروژه شامل ۱۵۰۰ متر موج‌شکن اصلی، ۴ پست اسکله با امکان تخلیه و بارگیری حدود ۹ میلیون تن انواع کالا در سال است که ظرفیت شناورهایی تا ۱۰۰ هزار تن با حداکثر عمق آبخور ۱۷ متر در طراحی‌ها لحاظ شده و در حال حاضر اسکله شماره پنج آن تکمیل شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز