«چالش انسانی» برای شناخت دقیق‌تر کرونا در انگلیس مجوز گرفت

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۹:۴۲:۰۹
کد خبر: ۱۱۳۹۰۹۵
«چالش انسانی» برای شناخت دقیق‌تر کرونا در انگلیس مجوز گرفت
نهاد ناظر بر اصول اخلاقی آزمایش‌های بالینی در انگلیس با مطالعه دانشمندان این کشور درباره قدرت آلوده‌کنندگی ویروس کرونا و شناخت دقیق‌تر از این ویروس به روش «چالش انسانی» موافقت کرد.

به گزارش برنا، در این روش ۹۰ داوطلب سالم بین سنین ۱۸ تا ۳۰ سال در فضایی ایمن و کنترل شده به ویروس کرونا آلوده می‌شوند تا دانشمندان واکنش‌های بالینی، اثرات واکسن‌ و روش‌های درمانی روی آن‌ها را بررسی کنند.

در واقع شرکت کنندگان در این پروژه نقش موش آزمایشگاهی را ایفا می‌کنند تا دانشمندان درک بهتری از عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا حاصل کرده و درمان موثری برای آن پیدا کنند. کارشناسان این پروژه تاکید می‌کنند که بی‌خطر بودن این چالش اولویت اصلی آنها خواهد بود.

گفته می‌شود که این برای اولین بار در جهان است که چنین مطالعاتی در خصوص ویروس کرونا روی بدن انسان صورت می‌گیرد. پیشتر مطالعات مشابهی برای شناخت بیماری‌های واگیردار از جمله مالاریا، حصبه ، وبا و آنفولانزا صورت گرفته بود.

دولت انگلیس ۳۳ میلیون و۶۰۰ هزار پوند به این پروژه تحقیقاتی که با مشارکت گروه ضربت دولت در امور واکسیناسیون کرونا، دانشگاه ایمپریال و دو موسسه خیریه انجام خواهد شد، کمک مالی کرده است.

کلایو دیکس رئیس موقت گروه ضربت واکسیناسیون کرونا در این باره می‌گوید: ما شماری واکسن امن و موثر کرونا برای انگلیس خریده‌ایم اما تولید واکسن‌ها و روش‌های درمانی جدید برای مقابله با این بیماری یک امر حیاتی است.

وی افزود: ما انتظار داریم که این مطالعات دریچه جدیدی را درباره رفتار ویروس کرونا باز و به ما کمک کند که چه واکسنی از بخت بالاتری برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس برخوردار است.

هم زمان دانشمندان دانشگاه کمبریج سرگرم ساخت واکسن جدیدی هستند که دربرابر گونه‌های جهش یافته کرونا مقاوم باشد. پیشتر وزیر بهداشت انگلیس ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال (میلادی) واکسن و داروهایی برای درمان کرونا کشف که از وضعیت همه‌گیری به یک بیماری قابل علاج تبدیل شود.

بر اساس آخرین گزارش‌های رسمی منتشر شده تاکنون ۴ میلیون و ۷۱ هزار و ۱۸۵ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۱۱۸ هزار و ۹۳۳ نفر به کام مرگ رفته‌اند

 

نظر شما