کارشناس عراقی:تروریست ها از طریق نظامیان آمریکایی وارد عراق می شوند

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۰۰:۵۰:۳۳
کد خبر: ۱۱۳۹۱۵۸
کارشناس عراقی:تروریست ها از طریق نظامیان آمریکایی وارد عراق می شوند
"عبدالمنعم الساعدی" کارشناس امنیتی عراقی چهارشنبه شب نسبت به نفوذ تروریست‌های [داعشی] به عراق از طریق کاروان‌های نظامیان آمریکایی که در بین کردستان عراق، سوریه و بیابان‌های غرب استان "الانبار" در حرکت هستند، هشدار داد.

به گزارش برنا؛ الساعدی به پایگاه خبری "المعلومه"گفت: نیروهای آمریکایی از پایگاه‌های خود در کردستان عراق به سمت سوریه و برعکس درحال حرکت هستند، آنها همچنین از سمت سوریه به سوی بیابان غربی [در الانبار] که پایگاه "عین الاسد" واقع شده نیز برای ورود تلاش می‌کنند.

این کارشناس امنیتی و اطلاعاتی تصریح کرد: تحرکات آمریکایی‌ها برای انجام عملیات نظامی در سوریه نیست، بلکه این اقدام همزمان با آن صورت می‌گیرد که براساس اطلاعاتی که از برخی منابع و نیز گزارش موساد اسرائیل، دریافت شده، این کار برای تحریک و انتقال تروریست‌ها از مناطق دیگری که در حدفاصل سوریه و عراق واقع شده است، انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: انتقال تروریست‌ها و  هلی‌برد بالگردهای آمریکایی در دره "حوران" در گذشته نیز تأیید شده است.

الساعدی با بیان این که هیچ اعتمادی دیگر به نیروهای آمریکایی در عراق وجود ندارد و دولت باید نیروهای خارجی در خاک عراق  و خارج از آن را ملزم کند که هویت سرنشینان خودروهایشان را اعلام کنند، به ویژه این که نظامیان خارجی به بهانه توافقات امنیتی با بغداد و به درخواست دولت در کشور حضور دارند.

وی مزیت این کار را آن دانست که عراق می‌تواند، مقصد این نیروهای خارجی و نیز ماهیت سرنشینان خودروها، بالگردها، عملیات‌ها و تحرکات آنان را بداند.

مسؤولان و مردم عراق در مناسبت‌های مختلف بر لزوم خروج نیروهای بیگانه و در صدر آنها نیروهای آمریکایی از کشورشان در راستای اجرای مصوبه پارلمان در این زمینه تاکید کرده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز