تجمع اعتراض آمیز عراقی ها مقابل سفارت ترکیه در بغداد

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۱:۴۷:۲۷
کد خبر: ۱۱۳۹۳۱۳
تجمع اعتراض آمیز عراقی ها مقابل سفارت ترکیه در بغداد
شماری از شهروندان عراقی امروز (پنجشنبه) در اعتراض به یورش و حملات ارتش ترکیه به شمال کشورشان در برابر سفارت ترکیه در بغداد تجمع اعتراض آمیز کردند.

به گزارش برنا، شهروندان عراقی با در دست داشتن پرچم های عراق و حمل پلاکارد و پارچه نوشته هایی اعتراض خود را نسبت به حملات و یورش ترکیه به شمال عراق ابراز داشتند.

نیروهای امنیتی عراق نیز از صبح امروز برای برقراری امنیت سفارت ترکیه در بغداد، در این محل مستقر شدند و مسیرهای منتهی به سفارت را بستند.

این تجمع در برابر ساختمان قدیمی سفارت ترکیه در منطقه «الوزیریه» در شهر بغداد برگزار شد که درحال حاضر مسئولیت صدور ویزا را برعهده دارد.

ساختمان جدید سفارت ترکیه در منطقه تحت تدابیر شدید امنیتی «سبز» در مرکز بغداد واقع است.

ارتش ترکیه عملیات جدید خود موسوم به «پنجه عقاب ۲» را بامداد چهارشنبه هفته گذشته در منطقه «گارا» در شمال اقلیم کردستان عراق آغاز و هدف از آن را مقابله با عناصر حزب کردستان ترکیه موسوم به «پ. ک.ک» عنوان کرد.

در نهایت، بامداد یکشنبه گذشته «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در سایه واکنش های شدید محافل داخلی عراق نسبت به این یورش اعلام کرد که عملیات نظامی چهار روزه ترکیه در عراق پایان یافته است.

ترکیه و "پ. ک.ک" از دهه ۸۰ قرن میلادی گذشته با هم می‌جنگند و بر اساس برخی گزارش‌ها، درگیری‌های دو طرف تاکنون بیش از ۴۰ هزار کشته داشته است.

ترکیه به ویژه در طول دو سال اخیر به حملات زمینی و هوایی با عناوین پنجه ببر و پنجه عقاب در شمال عراق دست زده که با واکنش شماری از مسئولان و جریان های سیاسی عراقی حتی اتحادیه عرب روبه رو شده است. آنها بارها نقض حاکمیت عراق و حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به شمال این کشور را محکوم کرده و خواهان پایان دادن به آن و برچیدن پایگاه های نظامی ترکیه در شمال عراق شده‌اند و درباره چشمداشت ترکیه به خاک عراق ابراز نگرانی کرده اند.

نظر شما