مطهری در نوزدهمین کنگره حزب مردم سالاری:

اداره و نظارت بر صدا و سیما کار بسیار مشکلی شده است/ در خصوص بهنام محجوبی توضیح بدهید

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۲:۳۷:۰۷
کد خبر: ۱۱۳۹۳۴۳
اداره و نظارت بر صدا و سیما کار بسیار مشکلی شده است/ در خصوص بهنام محجوبی توضیح بدهید
نماینده تهران در مجلس دهم تاکید کرد: مردم باید احساس کنند که ما به پیشرفت و رفاه رسیدیم.

به گزارش خبرنگار برنا، علی مطهری در نوزدهمین کنگره حزب مردم سالاری، عنوان کرد: مسأله بازنگری در قانون اساسی موضوع مهمی است که حزب مردم سالاری در حال پیگیری این موضوع است که امیدواریم به نتیجه برسد. البته باید توجه داشته باشیم که کیفیت این کار بسیار مهم است. به عبارت دیگر باید اصولی داشته باشیم که بدتر از قانون فعلی نشود؛ به نظر من تغییرات سال ۶۸، قانون اساسی را به عقب بازگرداند.

او اضافه کرد: باید تکلیف مسأله صدا و‌ سیما معلوم شود؛ اداره و نظارت بر صدا و سیما کار بسیار مشکلی شده است. همچنین اختلافی که در تفسیر اصل ۱۱۳ قانون اساسی وجود دارد، مشکل ساز شده است. به طور کلی مداخلات نهادها در کار یکدیگر از مشکلاتی است که امروز شاهد آن هستیم که می‌توان این اصلاحات را انجام داد.

مطهری با اشاره به پایان دولت ترامپ تاکید کرد: رفتن ترامپ و تغییرات آمریکا شرایط جدیدی ایجاد کرده است و می‌توان گفت یک پیروزی برای مردم ایران بود. به نظر من یکی از عوامل شکست ترامپ مقاومت سه ساله مردم ایران بود.

او اظهار کرد: نوع برخورد ما با آمریکا و‌ مسائل منطقه بسیار مهم است و‌ نباید شعار دهیم که آمریکا، همان آمریکاست و هیچ تفاوتی بین ترامپ و بایدن نیست؛ واقعاً تفاوت‌های بسیاری بین ترامپ و بایدن است و باید متناسب با رفتار آمریکا، رفتار کنیم؛ نه اینکه فقط بگوییم آمریکا استکبار جهانی است و نباید هیچ گونه همکاری با آن داشته باشیم.

مطهری خاطرنشان کرد: ما مسائل منطقه را باید خودمان حل کنیم به جای اینکه آمریکا و فرانسه به ما پیشنهاد کنند، ما باید مشکلاتمان با امارات و عربستان را حل کنیم. چرا ما نباید روابط خوبی با عربستان و امارات داشته باشیم؟ 

او یادآور شد: اساساً هدف اصلی انقلاب، این بود که ما یک کشور اسلامی پیشرفته باشیم که الگوی دیگر کشورهای اسلامی است. اینکه همه کشورهای اسلامی از ما بترسند باعث‌ شده که نقض غرض شود.

مطهری ادامه داد: مردم باید احساس کنند که ما به پیشرفت و رفاه رسیدیم نه اینکه تنها باید سختی‌های غیرضروری تحمل کنیم که دلیل تحمل این سختی‌ها روشن نیست.

او با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به مشارکت مردم در انتخابات، گفت: مشارکت بالا در انتخابات آینده برای کشور مهم است؛ مخاطب مطلب روز گذشته رهبری نیز مردم هستند و مخاطب دوم شورای نگهبان است که باید سخت‌گیری‌های بی‌جا را کاهش دهد.

نماینده مجلس دهم اضافه کرد:  لطفا در خصوص بهنام محجوبی توضیح دهید.

او در پایان گفت: در ابتدای دولت دوم آقای روحانی به یکی از نزدیکانشان گفتم که شما با وجود همه رقابتی که با قالیباف داشتید، ایشان یک مدیر اجرایی است، ایشان را معاون اول قرار دهید. اگر این کار را می‌کردند این همه از سوی اصولگراها به دولت حمله نمی‌شد.

نظر شما