بایدن: آمریکا بازگشته است/ تصمیم گرفته‌ایم به مذاکرات ۱+۵ بازگردیم

۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - ۱۹:۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۱۳۹۸۵۹
بایدن: آمریکا بازگشته است/ تصمیم گرفته‌ایم به مذاکرات ۱+۵ بازگردیم
رییس جمهور آمریکا با تاکید براینکه آمریکا بازگشته است، گفت: آمریکا مصمم به تعامل با متحدان اروپایی خود است.

به گزارش برنا، جو‌ بایدن، رییس جمهور آمریکا، در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: آمریکا به ائتلاف ناتو متعهد است. 

بایدن تاکید کرد که نمی‌توانیم اجازه دهیم داعش تجدید قوا کند. 

او افزود: آمریکا در حال بررسی وضعیت نیروهای خود در سراسر دنیا است. من دستور توقف خروج نیروهای آمریکا از آلمان را داده‌ام.

بایدن افزود: آمریکا مصمم به تعامل با متحدان اروپایی خود است. حمله به یک طرف، حمله به همه است. آمریکا به ماده ۵ پیمان ناتو متعهد است.

رییس جمهور آمریکا گفت: تهدید اشاعه هسته‌ای  نیازمند دیپلماسی دقیق و همکاری میان ما است، ما نیاز به شفافیت و ارتباط داریم تا جلوی اشتباهات و سوتفاهم‌های استراتژیک مهلک را بگیریم. به همین دلیل است که روسیه و آمریکا تصمیم گرفتند که پیمان نیو استارت را برای یک دوره چهار ساله دیگر تمدید کنند.به همین دلیل است که ما تصمیم گرفته‌ایم دوباره به مذاکرات با گروه 1+5 در مورد برنامه هسته ای ایران بازگردیم.

بایدن بیان کرد: ما همچنین باید به دیگر فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه نیز رسیدگی کنیم و باید در همکاری نزدیک با متحدان اروپایی و شرکای دیگرمان در این مسیر باشیم. ما همچنین برای جلوگیری از دسترسی و استفاده گروه‌های تروریستی به مواد شکاف پذیر و رادیواکتیو همکاری می‌کنیم.

رییس جمهور آمریکا ادامه داد: امروز نیز در نشست سران گروه هفت شرکت کردم تا بتوانیم به صورت جمعی با بحران‌های جهانی همچون کووید ۱۹ مقابله کنیم.

بایدن اضافه کرد: این به معنای بازآفرینی نهادهای اقتصادی و مدرن کردن توانایی نظامی در عین حال، رهبری با دیپلماسی است. ما با همکاری هم می توانیم جهان را برای همه امن‌تر کنیم.

رییس جمهور آمریکا با بیان اینکه نهادهای دموکراتیک در معرض تهدید قرار گرفته است، گفت: ما در بحبوحه یک بحث بنیادین درباره آینده و مسیر جهان هستیم ولی من بر این باورم که دموکراسی پیروز خواهد شد و باید پیروز شود.

بایدن افزود: به نظرم، ماموریت همیشگی ما دفاع از مردم سالاری است اما دموکراسی اتفاقی نیست بلکه باید برای آن جنگید و ما نیز باید ثابت کنیم که دموکراسی بهترین راه برای آینده جهان است.

وی ادامه داد: همچنین باید برای مقابله با چالش بلندمدت چین، به صورت هماهنگ و راهبردی مقابله کرد. رقابت با چین دشوار خواهد بود.

بایدن افزود: معتقدم که در نظام جهانی، اروپا و آمریکا با هم کار می‌کنند و ما می توانیم در رقابت آینده پیروز شویم. این کار با انجام سرمایه‌گذاری لازم ممکن خواهد بود.

رییس جمهور آمریکا اضافه کرد: ما باید مطمئن شویم که دموکراسی نه فقط توسط یک عده کم بلکه توسط یک عده گسترده محافظت می‌شود.

وی در همین راستا آنچه که آن را «اقدامات مخرب اقتصادی چین» توصیف کرد، مورد انتقاد قرار داد و گفت که این اقدامات پکن به بنیادهای دموکراسی آسیب می‌رساند و ما نباید آن را نادیده بگیریم.

بایدن همچنین به روسیه اشاره کرد و گفت: پوتین قصد تضعیف ائتلاف ناتو را دارد چون تهدید یک کشور مستقل برای کرملین بسیار آسان‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه ممکن است چالش‌های ما با روسیه متفاوت‌تر از چین باشد، خاطرنشان کرد: اما به همان اندازه این چالش نیز اهمیت دارد زیرا ما نمی‌توانیم به دوران جنگ سرد بازگردیم.

رییس جمهور آمریکا با اشاره به خطر تغییرات اقلیمی گفت: این بحران موجود است و اگر شکست بخوریم همه ما از پیامدهای آن ضربه خواهیم خورد.

بایدن افزود: به همین دلیل، از امروز بار دیگر ایالات متحده یکی از اعضای توافق پاریس خواهد بود. من از رهبری مستمر اروپا برای رهبری تغیرات اقلیمی در چهارسال گذشته سپاسگزارم.

وی خطر گسترش سلاح اتمی را هم نیازمند دیپلماسی، دقت و همکاری دانست و تصریح کرد: ما باید با شفاف سازی و تعامل خطر ناشی از درک نادرست و اشتباه استراتژیک را کاهش دهیم. به همین دلیل است که آمریکا و روسیه پیمان استارت جدید را تمدید کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز