تاکیدسران گروه ۷برحمایت ازتوزیع واکسن کرونا به عنوان کالای عمومی جهانی

۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - ۲۱:۰۳:۰۹
کد خبر: ۱۱۳۹۸۸۵
تاکیدسران گروه ۷برحمایت ازتوزیع واکسن کرونا به عنوان کالای عمومی جهانی
سران هفت قدرت صنعتی جهان موسوم به گروه هفت، روز جمعه در نشستی مجازی، بر لزوم توزیع واکسن کرونا به عنوان یک کالای عمومی در چارچوب برنامه جهانی توزیع عادلانه واکسن (کواکس) تاکید کردند.

به گزارش برنا، شرکت کنندگان در این نشست که به ریاست بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس به صورت مجازی برگزار شد با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند که همکاری‌های خود را برای سرعت بخشیدن به مقابله با همه‌گیری کرونا افزایش خواهند داد. آن‌ها همچنین تشکیل یک شبکه جهانی تحقیق درباره بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات، توسعه ظرفیت جهانی تولید واکسن و دارو، طراحی سیستم جهانی اخطار بیماری‌های همه‌گیری و توافق درباره پروتکل فوریت‌های پزشکی را نیز مورد توجه قرار دادند.

در بیانیه یادشده آمده است که کوید-۱۹ نشان داد جهان برای مقابله با تهدیدهای بهداشتی به دفاع قوی تری نیاز دارد؛ از این رو ما از طریق همکاری با سازمان جهانی بهداشت، گروه ۲۰ و سایر نهادهای بین آلمللی تلاش خواهیم کرد تا بهداشت جهانی و معماری امنیتی بهداشت را از طریق پیمان بهداشتی جهانی تقویت کنیم.

در جریان این نشست شماری از کشورها وعده‌هایی را برای حمایت از مقابله با همه‌گیری کرونا مطرح کردند. نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که مازاد ذخیره واکسن کرونا در این کشور را با برنامه جهانی پیش خرید و توزیع عادلانه واکسن کرونا (کواکس) به اشتراک می گذارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز