سخنگوی کاخ سفید:

بایدن بر گفت‌وگوی دیپلماتیک درباره ایران تاکید دارد

۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - ۲۲:۵۷:۱۳
کد خبر: ۱۱۳۹۹۰۲
بایدن بر گفت‌وگوی دیپلماتیک درباره ایران تاکید دارد
سخنگوی کاخ سفید با انتقاد دوباره از دولت « دونالد ترامپ» برای خروج از برجام، گفت که «جو بایدن» رئیس جمهوری کنونب آمریکا بر گفت‌وگوی دیپلماتیک در موضوع ایران تاکید دارد.

به گزارش برنا، جن ساکی روز جمعه به وقت واشنگتن در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: بخشی از تصمیم‌های اشتباه دولت قبلی آمریکا برای خروج از برجام این بود که ما دیگر نمی‌توانستیم آنچه را که روی زمین اتفاق می‌افتد، مشاهده کنیم.

او درباره پیشنهاد نشست کارشناسی کمیسیون مشترک برجام هم گفت: اروپایی ها از ما دعوت کرده‌اند،این یک دعوت ساده برای گفت‌وگوی دیپلماتیک است.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: این کانالی است که ما در گذشته با همکاری شرکای ۱ + ۵ خود استفاده می‌کردیم. ما قصد نداریم گام‌های پیش‌دستانه بیشتری پیش از پیوستن به مذاکرات با طرف‌های اروپایی بر سر برنامه هسته‌ای ایران، انجام دهیم.

ساکی به این ترتیب بین انجام تعهدات خود مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و برجام، و انجام مذاکره در قالب گروه ۱+۵ گره زد و نشان داد که قصدی برای برداشتن تحریم، پیش از آن ندارند.

ساکی اظهار کرد: یقینا ما نگرانی‌های مداومی در مورد نقص مشاهده و هر راهی که آنها برای داشتن سلاح هسته‌ای خواهند پیمود، داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز