دبیر ستاد حقوق بشر:

کشورهای اروپایی سکوت در قبال ترور فرمانده مبارزه با تروریسم را چگونه توجیه می‌کنند؟

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۲:۲۶:۳۹
کد خبر: ۱۱۴۰۲۱۸
کشورهای اروپایی سکوت در قبال ترور فرمانده مبارزه با تروریسم را چگونه توجیه می‌کنند؟
دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در ترور سردار سلیمانی، اروپایی‌ها هم شریکند، چراکه در قبال ترورِ "مدافع حقوق ملت‌های منطقه" و "فرمانده مبارزه با تروریسم" سکوت کردند.

به گزارش برنا، علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر ایران و معاون امور بین الملل قوه قضائیه، در مراسم رونمایی از ترجمه 20 زبانه نامه سردار شهید سلیمانی به دخترش فاطمه که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: نباید برجسته‌سازی ابعاد شخصی شهید سلیمانی موجب در انزوا قرار گرفتن‌ ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: از جمله ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی، "صیانت از حقوق انسان‌ها" و "مبارزه با تروریسم" بود، لذا سلیمانی را باید "مدافع بزرگ حقوق ملت‌های منطقه" و "فرمانده بزرگ مبارزه با تروریسم" نامید.

وی تصریح کرد: بدون درنظرگرفتن اسلام و انقلاب و امام و ولایت، تصویر کامل و جامعی از شخصیت شهید سلیمانی نمایش داده نمی‌شود.

باقری‌کنی در ادامه گفت: اگر همانگونه که رهبری در بیانیه گام دوم تصریح نمودند "طهارت" به عنوان شرط عملی احراز جایگاه مسؤولیتی مدنظر قرار گیرد و باور به تفکر اسلامی و ارزش‌های انقلابی و التزام عملی به آن در میان کارگزاران نظام به گفتمان غالب تبدیل شود، دیگر برای صیانت از حقوق مردم نباید نیازمند سازوکارهای قانونی مانند سازمان بازرسی یا دیوان محاسبات و دیوان عدالت اداری بود. شهید سلیمانی نه در پشت میز اداره، بلکه در میدان جنگ پایبندی به حقوق انسان‌ها و اهتمام برای صیانت از آنها را به همه از جمله مدعیان حقوق بشر آموخت.

دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد: هدف شهید سلیمانی دفاع از مستضعفان تحت ظلم تروریست‌ها بود و در عمل نیز  چنین هدفی را محقق کرد، لذا اگر رژیم آمریکا مجرم اصلی ترور شخص شهید سلیمانی باشند، اما در ترور شخصیت دفاع از حقوق انسان‌ها و مبارزه با تروریسم، اروپایی‌ها هم شریک هستند، چراکه در قبال ترور مدافع بر حقوق ملت‌های منطقه و فرمانده مبارزه با تروریسم سکوت کردند.

وی در پایان یادآور شد: هدف شهید سلیمانی کشتن نبود، حتی کشتن تروریستها، بلکه هدف او نجات مستضعفان بود، به عبارت دیگر شمشیر سلیمانی برای دفاع از مردان و زنان و کودکان بی‌پناه و مظلوم بود، اما اگر تروریستها در قتل و ظلم به مستضعفان مصر بودند، قطعا با شمشیر بران سردار سلیمانی مواجه می‌شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز