نماینده مردم چالوس و کلاردشت در مجلس:

به سفیر پاکستان اعلام کردیم کشورهای مسلمان کنار هم بایستیم/ کنار هم بایستیم تحریم های آمریکا بی اثر می شود

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۰۵:۴۲:۰۸
کد خبر: ۱۱۴۱۷۷۳
به سفیر پاکستان اعلام کردیم کشورهای مسلمان کنار هم بایستیم/ کنار هم بایستیم تحریم های آمریکا بی اثر می شود
نماینده مردم چالوس و کلاردشت در مجلس گفت: به سفیر پاکستان تاکید شد، اگر دولت جدید امریکا روش دولت قبل را در پیش گیرد کشورهای مسلمان کنار هم بایستیم.

«محمدعلی محسنی بندپی»، نماینده مردم چالوس و کلاردشت در مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با منع رهبری مبنی بر خرید واکسن از آمریکا و انگلیس گفت: علت اینکه مقام معظم رهبری مطرح کردند که واردات واکسن از آمریکا و انگلیس صورت نگیرد به خاطر رفتار این دولت‌ها است، مگر می‌شود مواد اولیه ساخت داروهایی که برای محتاج ترین قشر جامعه یعنی بیماران است را تحریم کنند ولی از آن طرف بگویند می خواهند، واکسن برای بیماران کشور جهت پیشگیری از بیماری کرونا صادر کنند قطعا این منطقی نیست. 

او ادامه داد: در دیدار با سفیر پاکستان مطرح شد اگر دولت جدید امریکا روش دولت قبل را در پیش گیرد کشورهای مسلمان کنار هم بایستیم. امروز ایران مورد فشار و تحریم قرار دارد اما ممکن است همین ماجرا برای افغانستان و ترکیه و عراق و سایر کشورها رخ دهد، اگر کشورهای منطقه کنار هم بایستیم قطعاً تحریم های آمریکا نمی‌تواند بر کشورهای مسلمان تاثیرگذار باشد. اگر تحریم‌های دارویی ادامه پیدا کند راهکارهای دیگر را از طریق کشورهای همسایه دنبال می کنیم و دارو را به صورت غیر مستقیم فراهم می کنیم تا نیازهای کشور در زمینه دارویی برطرف شود.

محسنی بند پی اظهار کرد: کشور چین و روسیه که با ایران ارتباط خوبی دارند در عالم پزشکی کشورهای قدرتمندی نیستند، آمریکا، اروپا و کانادا کشورهای پیشتاز در علم بهداشت، درمان و پزشکی هستند و اگر ارتباط را با این کشورها حفظ می‌کردیم بهتر بود اما به خاطر زیاده‌خواهی آنها مجبور شدیم به این سمت برویم. به همین دلیل روسیه و چین خود را در این زمینه تقویت می کنند زیرا ایران می‌تواند بازار دارویی خوبی برای آنها باشد.۶ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز