سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین:

پیشنهاد مذاکره با تهدید به صدور قطعنامه همخوانی ندارد

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - ۰۹:۳۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۴۹۲۸
پیشنهاد مذاکره با تهدید به صدور قطعنامه همخوانی ندارد
نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین اظهار کرد: اصل پیشنهاد مذاکره به ایران از سوی اروپایی خوب است اما چنین دعوت و پیشنهادی با تهدید به ارائه قطعنامه ضدایرانی در نشست شورای حکام، همخوانی ندارد.

به گزارش برنا، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: اصل دعوت از ایران برای گفت و گو خوب و مناسب است اما چنین دعوتی با تهدید به ارائه قطعنامه غیرمنصفانه از سوی شورای حکام آژانس در روزهای آینده همخوانی ندارد. در این میان، یک سری مسایل کامل اشتباه است.

اولیانوف در واکنش به مخالفت ایران با پیشنهاد برای نشست با آمریکا و سه کشور اروپایی نیز نوشت: فکرمی کنم این حرف آخر ایران نباشد. دلیل خودداری ایران از شرکت در گفت و گوهای غیر رسمی، طبق اعلام وزارت امور خارجه ایران ، مواضع ناشیانه برخی دولت ها است.

این مقام روس نوشت: نشست امروز شورای حکام امروز برگزار می شود و خیلی مهم است که چه موضعی درخصوص موضوع هسته ای ایران در این نشست اتخاذ شود.

این دیپلمات روس درباره اهمیت نشست شورای حکام تاکید کرد: ما از شرکای برجامی خود و دیگر اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی می خواهیم که با احتیاط رفتار کنند و از هرگونه حرکت ناشیانه و غیرمسئولانه که می تواند افق های از سرگیری کامل برجام را در آینده نزدیک از بین ببرد، خودداری کنند.

اولیانوف تاکید کرد: راه خروج از بن بست ، این است که همه طرف های برجام به این نکته مهم توجه داشته باشند که همگی از جمله آمریکایی که برای بازگشت به این توافق اعلام آمادگی کرده، در یک قایق نشسته ایم .

او تاکید کرد: امریکا و ایران نیاز به همگام سازی بازگشت به تعهدات کامل برجامی دارند بدون اینکه در بحث های بیهوده که چه کسی باید اول گام بردارد، درگیرشوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز