نماینده پیشین مجلس:

احساس وظیفه کردم که باید در انتخابات شرکت کنم/ رابطه با دنیای غرب باید بهبود پیدا کند/ از بخش خصوصی قدرتمند برخوردار نیستیم

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۱۷:۲۵:۰۵
کد خبر: ۱۱۴۹۲۶۰
احساس وظیفه کردم که باید در انتخابات شرکت کنم/ رابطه با دنیای غرب باید بهبود پیدا کند/  از بخش خصوصی قدرتمند برخوردار نیستیم
نماینده پیشین مجلس گفت: نتیجه هرچه باشد اهمیتی برای من ندارد و فقط احساس وظیفه کردم که باید در انتخابات شرکت کنم.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، علی مطهری، نماینده سابق مجلس، در نشست خبری که به میزبانی حزب ندای ایرانیان برگزار شد، عنوان کرد: در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ هستیم و شرایط کشور ما نیز به معنای واقعی کلمه حساس است. امروز انصافا شرایط کشور خاص است و باید توجه داشته باشیم که انتخابات چه تاثیری در وضع اینده خواهد داشت.

او افزود: قطعا مشارکت مردم تاثیر به سزایی در سرایط سیاسی، اقتصادی و نگاه بین الملل به ایران خواهد داشت و باید تلاش کنیم مشارکت مردم در انتخابات بالا برود. رهبر انقلاب هم به این موضوع تاکید دارند و این موضوع در هر بعدی بر شرایط کشور اثرگذار است.

مطهری تاکید کرد: مشارکت هرچه بالاتر باشد رای ها واقعی تر خواهد بود البته مردم گلایه هایی دارند که از آبان سال گذشته آغاز شده است. ما باید به مطالبات و گلایه های مردم پاسخ بدهیم و آنهارا اقناع کنیم که با یک انتخاب خوب می توان تغییر ایجاد کرد. بنده هم بر همین اساس اعلام کاندیداتوری کردم و حس کردم، نیاز است در انتخابات شرکت کنم البته نتیجه هرچه باشد اهمیتی برای من ندارد و فقط احساس وظیفه کردم که باید در انتخابات شرکت کنم.

مطهری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه بر چه اساسی برای ریاست جمهوری اقدام خواهد کرد، گفت: من کاستی هایی در اوضاع کشور دیده و می بینم و در طول ۱۲ سال نمایندگی تا حد زیادی از نزدیک با مسائل کشور آشنا شدم. احساس می کنم بسیاری از آنها قابل اصلاح هستند، اصلاحاتی باید در سیاست خارجی ایجاد شود و روابط با کشورهای همسایه و عربی نیاز به ترمیم و بهبود دارد. رابطه با دنیای غرب باید بهبود پیدا کند و ارتباطات کشور نباید فقط با دو الی سه کشور باشد که مجبور به امتیازدهی باشیم خصوصا که سیاست خارجی اثر مستقیم بر وضع کشور دارد.

او ادامه داد: ساختار اقتصادی نیاز به ترمیم دارد. ما از بخش خصوصی قدرتمند برخوردار نیستیم و بخش خصوصی ناتوان است بر همین اساس در بسیاری موارد نتوانستیم، بازار را تصاحب کنیم.

مطهری ادامه داد: مستقل در انتخابات وارد شدم اما این به ان معنی نیست که به شرایط توجهی نداشته باشم. ممکن است به جایی برسم که احساس کنم اگر در اینجا همکاری با کاندیدای دیگر داشته باشم بهتر است بنابراین انجام می دهم.

مطهری در پاسخ به برنا درباره ردصلاحیت خود توسط شورای نگهبان بیان کرد: رد صلاحیت من در انتخابات مجلس یک اشتباه بود و علت آن را مشاجره ای می دانم که شورای نگهبان با من داشت. قطعا اگر به برخی حرف های اعضای شورای نگهبان گوش می دادم یا مخالفت نمی کردم، تایید میشدم. در مجموع امیدوارم این اتفاق در انتخابات ریاست جمهوری رخ ندهد؛ من رد صلاحیتم را در انتخابات مجلس اشتباه می دانم.

مطهری در رابطه با کاندیداتوری علی لاریجانی گفت: نامزدی من بدون اطلاع لاریجانی بوده و من هم اطلاع ندارم که او در انتخابات حاضر میشود یا نه، من اصلا و به هیچ عنوان کاندیدا پوششی علی لاریجانی نیستم و قصد ندارم به نفع او کنار بروم. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز