رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها:

دنیا چشم به انتخابات خرداد ۱۴۰۰ دوخته است/ حدود ۱۴۰ هزار نفر را در سطح کشور برای نظارت و بازرسی مستقر می‌کنیم

۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۱:۲۵:۵۹
کد خبر: ۱۱۴۹۵۶۲
دنیا چشم به انتخابات خرداد ۱۴۰۰ دوخته است/ حدود ۱۴۰ هزار نفر را در سطح کشور برای نظارت و بازرسی مستقر می‌کنیم
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت: در شرایط فعلی دنیا چشم به انتخابات خرداد ۱۴۰۰ دوخته است و از هر نظر این انتخابات برای ما و دنیا مهم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، سید حمیدرضا کاظمی، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، در نشست خبری عنوان کرد: جایگاه شوراها و انتخابات شوراها بسیار مهم است و واگذاری کار مردم به خود مردم ضروری است. مردم شریف ایران که همیشه سربلند بودند با شایسته سالاری در انتخابات شوراها از این انتخابات هم سربلند بیرون می آیند. کاندیداها باید آماده از خود گذشتگی برای منافع مردم باشند و بدانند این امتحان مهم و الهی در مقابل مردم است.

او افزود: وظیفه ای که وزارت کشور و ما داریم این است که از امانت مردم به درستی نگهداری و با نظارت جدی بر عملکرد شهرداری ها این امر را ثابت کنیم. نظارت بر عملکرد شهرداری وظیفه شوراهاست و در شرایط کرونا از ما خواستند ثبت نام الکترونیکی باشد. ما گفتیم در صورتی که وزارت کشور زیرساخت لازم را فراهم کند این کار را انجام می دهیم و بعد فنی این کار برعهده وزارت کشور است. ۷۲ هزار صندوق اخذ رای داریم اما وزارت کشور ۳۲ هزار دستگاه اخذ رای الکترونیک دارد، ما موافقت کردیم در کلان شهرها انتخابات الکترونیک باشد.

کاظمی اضافه کرد: از آنجاییکه در تهران ۴ انتخابات همزمان داریم نمی توانیم سه انتخابات الکترونیکی داشته باشیم و باعث سردرگمی مردم می شود. مشکل دیگر هم باتوجه به کرونا این بود که ما بتوانیم هیات اجرایی واحد داشته باشیم که این هم با انتخاب هیات اجرایی واحد جهت برگزاری انتخابات شوراها و ریاست جمهوری انتخاب شد.

او ادامه داد: هیات نظارت با رفتاری انقلابی به وظیفه خود عمل می کند و در بررسی صلاحیت ها نظر مراجع نظارتی مدنظر است.

کاظمی تصریح کرد: ما ۱۲۴۴ شهر داریم که انتخابات در آنها برگزار می شود و ثبت نام ۵۴۸۸۸ نفر برای دوره گذشته شورای شهر انجام شد.

او ادامه داد: در شرایط فعلی دنیا چشم به انتخابات خرداد ۱۴۰۰ دوخته است و از هر نظر این انتخابات برای ما و دنیا مهم است. دنیا نظاره گر حضور پررنگ ملت شریف ایران است و با توجه به شرایط خاص فعلی حضور مردم باید پررنگ تر باشد

کاظمی تاکید کرد: حدود ۱۴۰ هزار نفر را در سطح کشور برای نظارت و بازرسی مستقر می کنیم و نظارتی دقیق برای امانت داری از امانت ملت خواهیم داشت.

او در پایان گفت: هیات نظارت از دوماه پیش مستقر شده و کار خود را انجام می دهد و از بیستم که ثبت نام شروع می شود با استفرار در فرمانداری ها به وظیفه خود عمل می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز