روسیه:

سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران غیرسازنده و بی ثمر است

۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ۲۳:۳۵:۳۸
کد خبر: ۱۱۵۰۵۶۳
سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران غیرسازنده و بی ثمر است
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، سیاست فشار حداکثری آمریکا در مورد ایران را بی ثمر و غیرسازنده خواند.

به گزارش برنا، "میخائیل اولیانوف" نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز چهارشنبه در توئیتی خطاب به مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا نوشت: سیاست فشار حداکثری ضعف، بی ثمری و غیرسازنده بودن خود را نشان داد.

وی از پمپئو سوال کرد: ۱۲ شرطی که شما برای ایران تعیین کرده بودید، کجاست؟

اولیانوف افزود: اما وزیر خارجه سابق آمریکا می خواهد جانشین وی و دولت جدید آمریکا در همان مسیر با نتایج مشابه و قابل پیش بینی حرکت کند. 

رسانه انگلیسی زبان عرب نیوز روز چهارشنبه در توئیتی با اشاره به مصاحبه پمپئو نوشت: دولت جو بایدن (رئیس جمهوری آمریکا) از خود ضعف نشان می دهد و ایران می داند که چگونه از ضعف های واشنگتن استفاده کند.   

هم زمان با آغاز تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران در دوره ترامپ، مایک پمپئو برای کاهش فشار های حداکثری ۱۲ شرط گذاشته بود که گنجاندن برنامه موشکی و نقش منطقه ای ایران در مذاکرات جدید و همچنین تغییر برخی بند های برجام برای دائمی کردن محدودیت های  غنی سازی در ایران، مهمترین شروط بودند

اولیانوف روز دوشنبه در توئیتی نوشته بود که آمریکا باید به سیاست فشار حداکثری در مورد ایران پایان دهد.

 نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در این توئیت با یادآوری اینکه آمریکا پیامهایی با مضمون آمادگی برای گفت و گو به منظور احیای برجام می فرستد، نوشت: از این اقدام فقط می توان استقبال کرد زمان آن فرا رسیده است که به سیاست بی معنی فشار حداکثری در مورد ایران پایان داده شود و شرایط برای فعالیت مناسب معامله هسته ای به عنوان بخش مهم نظام عدم انتشار سلاح هسته ای را تامین کرد. 

سیاست فشار حداکثری آمریکا در مورد ایران دو سال پیش با خروج واشنگتن از برجام با طرح ادعای واهی نقض برجام ازسوی تهران آغاز شد و به شکست این طرح انجامید که یکی از نتایج این طرح ضدایرانی ناکامی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و منزوی شدن آمریکا در سطح بین المللی بود.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، امروز در توئیت دیگری یادآوری کرد که ۱۴۰ قانونگذار آمریکایی از دو حزب این کشور از دولت آمریکا خواستند تا با ایران معامله جامعی را امضا کند که نه فقط برنامه هسته ای بلکه موشکی این کشور و سیاست تهران در منطقه را دربربگیرد.

وی با انتقاد از این درخواست قانونگذاران آمریکایی نوشت: همه در یک بطری کوچک گنجانده شده است که یک پدیده معمول در این کشور و دور از واقعیت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز