ظریف با وزیر امور خارجه تاجیکستان دیدار کرد

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۴:۴۰:۳۸
کد خبر: ۱۱۵۷۸۷۵
ظریف با وزیر امور خارجه تاجیکستان دیدار کرد
وزیر امور خارجه که در تاجیکستان به سر می‌برد با سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه این کشور دیدار و در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و همکاری های دو کشور در خصوص افغانستان گفت وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش برنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در این دیدار ضمن پرثمر دانستن مذاکرات خود با رییس جمهوری تاجیکستان، بر آمادگی کشورمان جهت گسترش و تعمیق روابط دو جانبه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز در این دیدار، فرهنگ و تاریخ مشترک سه کشور ایران، تاجیکستان و افغانستان را ثروتی ارزشمند برای هر سه کشور دانسته و بر آمادگی کشورش جهت ایجاد زیرساخت های اقتصادی سه جانبه از جمله تقویت ظرفیت ترانزیتی جاده ای و ریلی بین سه کشور تاکید کرد.

 وزیر امور خارجه جمهوری روز گذشته با امامعلی رحمان رییس جمهوری تاجیکستان دیدار و درباره موضوعات دو جانبه و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل اقتصادی، تجارت، انرژی، صنعت، حمل و نقل، علوم و فرهنگ تبادل نظر کرد.

در دیدار با رییس جمهوری تاجیکستان بر اهمیت نقش کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور تاکید شد.

دیدار و گفت و گو با جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری‌آذربایجان، ‌ جایشانکار، وزیر امور خارجه هند، محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان و کایرات ساریبای، دبیر اجرایی سیکا از دیگر برنامه‌های وزیر امور خارجه در این سفر بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز