دولت جدید کویت آغاز به کار کرد

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۴:۴۸:۲۲
کد خبر: ۱۱۵۷۸۷۹
دولت جدید کویت آغاز به کار کرد
نخست وزیر و اعضای دولت کویت امروز ( سه شنبه ) در آغاز جلسه عادی مجلس این کشور مطابق با ماده ۹۱ قانون اساسی کشور، سوگندنامه قانون اساسی را ادا کردند.

به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، از آنجا که نخست وزیر و اعضای کابینه اعضای غیر منتخب مجلس هستند، ماده فوق الذکر ( ۹۱ قانون اساسی کویت ) پیش بینی کرده است که قبل از آنکه یک عضو مجلس وظایف خود را در مجلس یا کمیته های آن به عهده بگیرد ، باید در یک جلسه علنی برابر نمایندگان سوگند یاد کند.

دولت کویت به ریاست «شیخ صباح الخالد» نخست وزیر ۲۴ دی سال گذشته استعفای خود را به  شیخ نواف  امیر این کشور ارائه کرد و امیر نیز با قبول استعفای دولت به  نخست وزیر و وزرای مستعفی ماموریت داد که تا تشکیل دولت جدید، پیشبرد امور را بر عهده داشته باشند.

«شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت ۲۴ ژانویه با صدور فرمان امیری ، «شیخ صباح خالد الحمد الصباح» را بار دیگر به عنوان نخست وزیر منصوب کرد.

امیر کویت دوم ماه مارس ( ۱۲ ) اسفند، فرمانی را برای تشکیل دولت جدید صادر کرد که بر اساس اسامی اعلامی در این فرمان، چهار وزیر تغییر کردند.

در همین حال خبرگزاری کویت در آن زمان اعلام کرد که وزرای دفاع، کشور، دارایی و امور اقتصادی، رسانه‌ها و امور جوانان، آموزش و پروش، اوقاف، نفت و آموزش عالی، بهداشت، امور خارجه،  اشتغال (کار) ، امور ارتباطات و فناوری اطلاعات و امور مجلس از کابینه قبلی حفظ شده‌اند. 

بر اساس این گزارش،  «دادگستری و امور توسعه شفافیت و پاکی» ،  «تجارت و صنعت، برق، آب و انرژی» ،  « امور اجتماعی و توسعه» ، و «امور شهرداری‌ها، مسکن و شهرسازی» از جمله وزارتخانه‌هایی هستند که وزیر جدیدی برای آن‌ها تعیین شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز