عضو کارگروه دختران و جوانان معاونت ریاست جمهوری در امور بانوان و خانواده:

تعامل در بین گروه‌های مختلف سیاسی از واجبات است/ اکثر فشارها بر دوش جوانان است

۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۱۲:۵۷:۰۹
کد خبر: ۱۱۵۷۹۹۱
تعامل در بین گروه‌های مختلف سیاسی از واجبات است/ اکثر فشارها بر دوش جوانان است
عضو کارگروه دختران و جوانان معاونت ریاست جمهوری در امور بانوان و خانواده گفت: هر چقدر که حزب‌های مختلف، اختلافات بیشتری داشته و بدون تعامل و مشورت در جهت ارائه نظرات خود فعالیت های مختلفی را انجام دهند، انقلاب و کشور را از اهداف اساسی دور کرده و تنش و اختلافات را بر وضعیت کشور غالب می‌کنند بنابراین تعامل در بین گروه‌های مختلف سیاسی از واجبات است.

کیانا توسلی، عضو کارگروه دختران و جوانان معاونت ریاست جمهوری در امور بانوان و خانواده، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص آمادگی جوانان برای حضور در عرصه مدیریتی کشور در قرن جدید اظهار کرد: این مسئله در قالب سه بعد قابلیت بررسی دارد. اول از این حیث که آیا جوانان ما توانایی انجام این کار را دارند یا خیر. مورد دوم آیا به جوانان ما میدان می دهند یا خیر و مورد سوم در ارتباط با بحث روحیه قابل صحبت هست؛ افرادی که در حال حاضر جوان محسوب می‌شوند اکثر آنها دوران جوانی خود را در دو‌ دولت اخیر گذراندند دولت هایی که شاید با توجه به آنچه که مردم می بینند نتوانستند بر همه وعده‌های خود پایبند باشند و آنچنان که باید نتوانستند، وضعیت جامعه را من جمله از نظر اقتصادی ارتقا دهند.

او افزود: جوانان از جمله اقشاری هستند که بیشترین تاثیر را متحمل شدند و اکثر فشارها بر دوش جوانان است چراکه برای مقابله با این مشکلات بیشتر از سایرین به دنبال برنامه‌های مختلف بودند، انتقادات بیشتری کردند و راهبردهایی را بررسی کردند. به همین علت پختگی جوانی که این مراحل را در دوران اخیر گذرانده اند بسیار بیشتر از جوانی است که شاید ۱۰ سال گذشته، قصد ورود به عرصه مدیریت را داشته اند لذا قطعاً مهارت و توانایی لازم را برای ورود به عرصه مدیریتی به طور حداکثری خواهند داشت.

توسلی ادامه داد: اما در ارتباط با بعد دوم آیا اجازه ورود به جوانان در عرصه جدید داده خواهد شد یا خیر، باید گفت که یک جمله معروفی هست مبتنی بر اینکه «شما جنگ را با ۲۰ ساله ها بردید و اقتصاد و وضعیت مملکت را با ۶۰ ساله ها باختید». در هر عرصه و ارگانی که از جوانان استفاده شده، شور و نشاط و تفکرات خلاقانه جدید با قدرت اجرایی بالایی را به نمایش گذاشته اند همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، میدان داران اصلی گام دوم انقلاب جوانان هستند لذا احتمال سپردن عرصه مدیریت به جوانان بیش از گذشته، زیاد است..

او تصریح کرد: در ارتباط با بُعد روحی باید گفت که همه جوانان به امید زنده هستند. هر جوانی که قصد کمک و خدمت به یکایک ملت و رسیدن به قله را داشته باشد هرگز از پای نمی نشیند و هرگز از سختی ها و فراز و نشیب‌های مسیر دل آزرده نمی شود این رسالت ما جوانان است که بتوانیم با تکیه بر رهنمودهای کاربردی انقلاب و خون شهدای گرانقدری همچون سردار سرافراز  شهید سلیمانی، شهید فخری زاده و ... در جهت حرکت به سمت مسیر درست و روشن و منفعت ملت، حرکت کنیم.

توسلی در پاسخ به این سوال که برای تحقق گام دوم در قرن جدید باید چه کرد، گفت: گام دوم انقلاب همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند استمرار انقلاب ۵۷ است منتها با تجربیاتی که ما در طی این چهل و اندی سال کسب کردیم و از جمله نکات بسیار مهمی که تاکید کردند این بود که این امر بر عهده و رسالت جوانان است. گام دوم انقلاب را در زیر مجموعه فصل هفتم عنوان کردند، اگر مطالعاتی بر فصل‌ هفتم داشته باشید بر مواردی از این فصل، مشارکت عمومی و آحاد مردم را مشاهده می کنید. برای افزایش مشارکت عمومی در هر انتخاباتی اقدامات و فعالیت های دوره قبل تاثیر گذار است چرا که اگر ملت از وضعیت قبل رضایت نداشته باشند منجر به انتخاب اقلیتی و به دور از مشارکت آحاد مردم می‌شود، بنابراین نیاز هست افرادی با صلاحیت تر به همراه برنامه های درست و مناسب در جهت ارتقاء وضعیت کشور حضور پیدا کنند و بتوانند، انتخاب شوند تا این اطمینان به مردم داده شود که هر کسی که در انتخابات مختلف پذیرفته شود، خادم ملت است و در هر شرایطی منفعت ملت را به حداکثر می رساند.

او ادامه داد: مورد بعدی از موانع مرتبط با فصل هفتم به عدالت اشاره شده که در زمینه عدالت بهترین روش مقابله کردن با فساد از هر نوع و در هر مرحله از مدیران کلان کشوری است تا بتوانیم، اطمینان را به مردم ببخشیم که عدالت در بین آحاد افراد جامعه و چه در بین مسئولین رعایت می شود. در ارتباط با وضعیت علمی و تحقیقاتی به جرأت می توان گفت جوانان ما جزو با استعدادترین و نخبه ترین افرادی هستند که حتی می توانند سرنوشت وضعیت جهانی را هم دگرگون کنند.  همین که کشورهای بیگانه به دنبال ترور دانشمندان هسته ای ما هستند این امر خود حاکی از این هست که با توانمندی بسیار توانستیم، راه درستی را انتخاب کنیم اما اگر بتوانند، میدان و امکانات لازم بیش از پیش برایشان فراهم کنند می توانند بسیار موثرتر واقع شوند.

این جوان اصلاح طلب خاطرنشان کرد: در ارتباط با وضعیت معیشتی  مردم هم  اگر  ما از تولید‌کنندگان داخلی بیشتر حمایت کنیم (همانطور که شعار مقام معظم رهبری حمایت از تولید داخلی بود) و این مسئله را اولویت قرار دهیم خود به خود وضعیت معیشتی حداقل افرادی که تولید کننده داخلی هستند، بهتر می شود. از آن طرف چون تولیدات داخلی قیمت مناسب تری نسبت به اجناس وارداتی دارند، باعث کاهش هزینه های مصرفی برای خریدار و در نتیجه کمک به دخل و خرج  و کاهش فشار بر مردم می شود. در نهایت از جمله موارد مطرح شده در فصل هفتم گام دوم انقلاب افزایش بینش سیاسی مردم است. در اوایل انقلاب چون همه مردم به همراه حاکمیت اتحاد و وحدت بسیار زیادی داشتند اختلاف نظر به شدت کم و بینش سیاسی صرفاً به مشارکت در رای گیری و اخبار مختلف خلاصه می‌شد اما در حال حاضر اختلاف نظر بسیار زیاد سیاسی در گروه‌ها و ارگان‌های متفاوت، باعث می‌شود که حواشی به‌ نسبت پخش اطلاعات صحیح کاهش پیدا کند و بینش سیاسی مردم هم به دنبال آن از حالت حداکثری به حالت حداقلی، تبدیل شود. همچنین نکته مهم دیگری که در افزایش بینش سیاسی مردم تاثیر مثبتی می گذارد این است که در ایامی همچون انتخابات که در پیش رو داریم، علاوه بر کاندیدا و مجری برنامه، شخصی یا اشخاصی به عنوان کارشناس مسائل مختلف کشور در مناظرات حضور پیدا کرده و کاندیدای مختلف را به چالش بکشند و بتوانند، ذهن مردم را برای انتخاب بهتر و دید آنها را بازتر کنند.

او در بخش بعدی از سخنان خود در خصوص تعریف گفتمان های جدید در احزاب و گروه ها توسط جوانان گفت: جوانانی که در احزاب مختلف فعالیت می کنند به نسبت سایر جوانان در هوای سیاسی کشور بیشتر تنفس می کنند لذا از راهبردها و تلاش های دولت در جهت حفظ ارزش بین‌المللی کشور بیشتر مطلع هستند. منافع ملی در دوره ها و عرصه های مختلف تعاریف متفاوتی به خود داشته است اما در حال حاضر با توجه به شرایط موجود در کشور به نظر من در سه عنصر قابل تعریف است. عنصر اول میزان سود دهی بیشتر به مردم عنصر دوم حفظ امنیت و اقتدار ملی عنصر سوم کاهش تنش‌ها و اختلافات داخلی است. در ارتباط با عنصر اول که افزایش میزان سود دهی برای مردم است همانطور که می دانیم، حاکمان و صاحبان اصلی کشور مردم هستند هر منفعتی اگر قرار است در کشور ایجاد شود باید در جهت افزایش سود به سمت مردم باشد. در ارتباط با عنصر دوم که حفظ امنیت و اقتدار ملی است برگرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب است که فرمودند، منافع ملی نباید با هویت و اقتدار انقلاب ما در تعارض باشد لذا باید در هر عرصه بین‌المللی اقتدار و امنیت کشور به نحو احسن حفظ شود. در ارتباط با عنصر سوم که کاهش تنش های داخلی است باید اشاره کرد که از جمله مواردی که مانع از حفظ منافع ملی کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی می‌شود، اختلافات و تنش‌های داخلی است چرا که افراد مختلف با نظرهای متفاوت باعث بسته نگه داشتن دست مسئولانی که به جهت حفظ منافع ملی کشور در عرصه بین‌الملل گام بر می‌دارند، می‌شوند. لذا نیاز به کاهش تنش های مربوط و افزایش اتحاد در موارد داخلی است که اولین گام برای نفی استبداد و افزایش امنیت و حفظ منافع ملی است. همانطوری که جوانان  در عرصه های متفاوت کشور به عینه مشاهده کردند و در حفظ منافع ملی کشور این نکات را مدنظر قرار می‌دهند اگر در ارتباط با هر کدام از این سه عنصر، گفتمان متفاوتی تشکیل شود در عرصه های مختلف بین المللی بسیار بیش از گذشته کمک خواهد کرد.

او در در رابطه با تعامل جوانان احزاب مخالف متذکر شد: اساس و ایجاد احزاب مختلف سیاسی باید بر مبنای تعامل باشد چراکه افراد مختلف در هر نقطه از کشور با ایجاد گروه‌های مختلف سیاسی و دیدگاه های متفاوت در جهت ارتقای وضعیت کشور گام بر می دارند پس همانطور که مشاهده می کنید، راه ها و تفکرات گرچه مختلف است اما مقصد یکسان است که این مقصد حفظ ارزش ها و منافع ملی کشور در جهت بهبود وضعیت مردم و حفظ اقتدار در  پرتو رهنودهای کلی مقام معظم رهبری ست  لذا تعامل گروه‌های مختلف سیاسی از تکالیف کارهای سیاسی است چرا که در حال حاضر مشاهده می کنیم هر چقدر که حزب‌های مختلف، اختلافات بیشتری داشته و بدون تعامل و مشورت در جهت ارائه نظرات خود فعالیت های مختلفی را انجام دهند، انقلاب و کشور را از اهداف اساسی دور کرده و تنش و اختلافات را بر وضعیت کشور غالب می‌کنند بنابراین تعامل در بین گروه‌های مختلف سیاسی از واجبات است. 8

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز