آغاز جنگ سرنوشت ساز

۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۰۲:۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۱۵۷۹۹۲
آغاز جنگ سرنوشت ساز
بیش از 70 درصد از خاک استان مارب واقع در شمال شرق یمن از چنگ نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش آزاد شده است.

به گزارش برنا، به نقل از العالم، با پایان ششمین سال جنگ یمن و آغاز هفتمین سال، نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی معادلات جدیدی به ثبت رساندند که موازنه نبرد را تغییر داد.

نیروهای مشترک یمن توانستند در جبهه مارب پیشروی گسترده ای به ثمر برسانند و در ساعات اندک گذشته مواضع راهبردی مهمی در جبهه غرب و شمال غرب مرکز استان را آزاد کنند. آنها نبرد را به مناطق نزدیک به منطقه صحن الجن در محله های غربی شهر رساندند، این در حالی است که شاهد فروپاشی خطوط دفاعی مزدوران هستیم.

این پیشروی سبب شد تا نیروهای عبدربه منصور هادی و شبه نظامیان هوادارش شماری از مناطق راهبردی در جبهه های غرب مارب را از دست بدهند. آنها همچنین در چندین محور زمام امور در نبرد را نیز از دست دادند. در اقدامی ناامیدانه برای نجات مزدورانشان و توقف پیشروی ارتش یمن و کمیته های مردمی در جبهه مارب، جنگنده های ائتلاف متجاوز بیش از 30 بار این مناطق را بمباران کردند. اما این امر مانع پیشروی نیروهای مشترک یمن و آزادی مواضع راهبردی نشد.

این امر همچنین سبب شد تا نیروهای هادی و مزدوران "الاصلاح" از آوارگان در اطراف شهر به عنوان سپر انسانی استفاده کنند. آنها به آوارگان اجازه ندادند تا به مناطق امن تر و دور از خط نبرد بروند؛ بلکه به دنبال آن بودند تا از مشکلات آوارگان به عنوان اهرم فشار به منظور جلوگیری از پیشروی ارتش و کمیته های مردمی بهره برداری کنند.

مسلم است که آزادی کامل مارب نزدیک شده زیرا فقط 30 درصد از آن در دست مزدوران ائتلاف سعودی باقی مانده است. این امر به مثابه اعلام شکست عربستان در جنگ تجاوزکارنه اش علیه یمن است. تسلط نیروهای مشترک یمن بر شهر مارب روند نبرد را به طور کامل تغییر خواهد داد. زیرا این شهر آخرین پایگاه مزدوران در شمال و نوک پیکان نیروهای مشترک یمن برای پیشروی به سمت شرق است. این شهر در مجاورت استان های شبوه و حضرموت واقع است و از جهت جنوب در کنار استان های البیضا و شبوه قرار دارد. آزادی این شهر ضربه ای کمرشکن برای ائتلاف متجاوز و مزدورانش خواهد بود.

علاوه بر این، آزادی مارب بزرگترین پایگاه گروه های تکفیری و در راس آنها القاعده که با عربستان و امریکا مرتبط است، به معنای پایان دادن به تروریسم در این استان است. این آزادسازی واقعیت حمایت سعودی ها از تروریسم را برای جهانیان برملا خواهد کرد و کشورهای عضو ائتلاف که با خودستایی و تکبر وارد جنگ یمن شدند، طعم تلخ شکست را خواهند چشید و این علاوه بر بازخواست و محاکمه آنها به سبب جنایتهای وحشیانه شان در یمن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز