دیدار سفیر ایران با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۰۷:۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۱۵۸۶۹۲
دیدار سفیر ایران با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه
سفیر ایران با رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش برنا، بهرام قاسمی سفیر ایران در فرانسه در توییت هایی در باره این دیدار نوشت: عصر امروز در محل کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی فرانسه با آقای ژان لویی بورلانژ رئیس جدید این کمیسیون دیداری طولانی داشتم. او در گذشته در سمت های مختلف عهده دار مسئولیت های بسیاری بوده و بر تحولات بین المللی و بخصوص مسایل منطقه ای و تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران اشراف کافی دارد.

 این خود موجب گردید تا پیرامون تحولات جهانی و آنچه در دوران ریاست جمهوری ترامپ بر آمریکا، اروپا و دیگر نقاط جهان بخصوص منطقه غرب آسیا گذشت و تحریم های خلاف موازین بین المللی و نیز اقدامات یکجانبه آمریکا که وخامت شرایط نابهنجار در اقصی نقاط جهان را رقم زد، گفتگویی صمیمانه و صریح صورت پذیرد.

 در این ملاقات پیرامون اهمیت همکاری های پارلمانی بعنوان گفتگوی بین ملت ها و بازوی مساعدت کننده به اخذ تصمیمات دولت ها و نیز شناخت متقابل ملل بدون هیچ واسطه ای، صحبت به میان آمد و تفاهم شد که بعد از فراهم شدن شرایط بهداشتی و رفع محدودیت های ناشی از کووید، تماس های طرفین مجددا آغاز گردد.  

همچنین در این دیدار به تفصیل پیرامون چرایی وضعیت کنونی برجام و عدم بازگشت به هنگام پرزیدنت بایدن به توافق هسته ای و لغو تحریم ها گفتگو شد و مواضع راهگشای ایران در این خصوص بطور مستدل بیان گردید

 

نظر شما