نماینده مجلس پاکستان:

سند جامع ایران و چین موجب توازن قدرت در منطقه است

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۰۹:۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۱۵۸۷۲۵
سند جامع ایران و چین موجب توازن قدرت در منطقه است
نماینده مجلس ملی پاکستان از حزب حاکم این کشور، تداوم اقدامات یکجانبه آمریکا را عامل هرج و مرج در منطقه دانست و با اشاره به توسعه مناسبات ایران و چین، گفت: سند جامع همکاری‌های دو کشور عاملی برای توازن قدرت در منطقه است.

به گزارش برنا، «رمیش کومار» نماینده جامعه اقلیت از حزب تحریک انصاف (حزب حاکم پاکستان) در مقاله‌ای برای روزنامه اردو زبان «جنگ» به اهمیت تعمیق همکاری‌های ایران و چین و تقویت جبهه ضدآمریکایی پرداخت.

رئیس شورای هندو در پاکستان اظهار داشت: با نگاهی به سناریوی جهانی، از یک طرف کشورهای ضد ایران  با دشمن سرسخت آن یعنی اسرائیل روابط استوار می کنند از سوی دیگر چین با جمهوری اسلامی ایران با توجه به تهدید مشترک آمریکا، سند ۲۵ ساله امضا کرد.

او تداوم اقدامات یکجانبه واشنگتن را سبب تشدید وضعیت منطقه دانست و افزود: جو بایدن دنباله رو سیاست خارجی رئیس جمهوری سابق آمریکا است و برای مقابله با چین یک اتحاد امنیت منطقه ای متشکل از استرالیا، هند و ژاپن تشکیل داده است درحالی اختلافات متعدد سیاسی بین کشورهای عضو این ائتلاف بر هیچکس پوشیده نیست، اما ترس از یک دشمن مشترک آنها را به هم نزدیک می کند.

این سیاستمدار پاکستانی گفت: تنش‌های دیپلماتیک بین ایالات متحده و ایران همچنان ادامه دارد. ترامپ رئیس جمهوری سابق رویکرد انزوای سیاسی و اقتصادی چین را دنبال می کرد و تا آخرین روزهای دولت ترامپ این نگرانی وجود داشت که ایران یا چین می تواند مورد هدف تهاجمی ترامپ قرار بگیرند.

او افزود: تاریخ ایالات متحده نشان می دهد که تغییر دولت‌ها هرگز به معنای تحول در سیاست خارجی این کشور نیست مگر اینکه برای دستیابی به منافع ملی تغییر استراتژی دهد.

رمیش کومار معتقد است که تداوم سیاست فشار بر چین و ایران توسط دولت جدید آمریکا باعث همگرایی بیشتر تهران و پکن از نظر ایدئولوژیک شده است. سند جامع دو کشور نیز پیشرفت قابل توجه برای توازن قدرت در منطقه خواهد بود.

او تاکید کرد: همگرایی جغرافیایی ایران و چین به نفع پاکستان است و ما باید با هوشیاری تمام برای مقابله با هرگونه فشار احتمالی بین المللی آمادگی داشته باشیم زیرا تقویت همکاری‌های ایران و چین به عنوان دو دوست مهم پاکستان، فواید مهم در بحث توسعه و رفاه کشور به همراه خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز