نشان فداکاری به شهید غلام‌حسین فلاحی حسین‌ پور اعطا شد

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۱۵:۴۰:۲۶
کد خبر: ۱۱۵۸۸۴۲
نشان فداکاری به شهید غلام‌حسین فلاحی حسین‌ پور اعطا شد
برابر تصویب شورای عالی نشان‌ها در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «غلام حسین فلاحی حسین پور» تعلق گرفت.

به گزارش برنا، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به ‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت ساز دوران پیروزی انقلاب و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «غلام حسین فلاحی حسین پور» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی  ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

شهید غلام‌حسین فلاحی حسین پور در ۱۲ آبان سال ۱۳۳۴ در خانواده‌ای مذهبی و متدین در شهر تهران دیده به جهان گشود. وی در شرایط سخت مالی، دوران تحصیل را سپری و وارد دبیرستان نظام شد.

این شهید والامقام در سال ۱۳۵۴ در آزمون دانشکده افسری پذیرفته و وارد ارتش شد و دوره‌های مختلف دانشکده افسری را با موفقیت سپری و برای طی دوره مقدماتی پیاده، به شیراز منتقل و پس از طی دوره مقدماتی، برای ادامه خدمت به لشکر ۱۶ زرهی قزوین منتقل شد.

با شروع غائله ضدانقلاب در کردستان، داوطلبانه به این منطقه شتافت و در راه امنیت مردم کردستان به مجاهدت پرداخت. در آخرین مأموریت محوله در تاریخ ۲۶ فروردین سال ۱۳۵۹ شجاعانه برای نجات جان سربازانش تا آخرین گلوله مقاومت کرد و سربازان خود را از مهلکه نجات داد و خودش به‌شدت زخمی و به بیمارستان ارومیه منتقل شد.

«غلامحسین فلاحی حسین پور» ۲۹ فروردین سال ۱۳۵۹ براثر شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز