رییس کمیسیون مشترک برجام در بیانیه ای اعلام کرد؛

هماهنگ کننده برجام تماس‌های خود را با اعضای برجام و آمریکا افزایش می‌دهد

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۱۷:۳۵:۵۷
کد خبر: ۱۱۵۸۸۸۸
هماهنگ کننده برجام تماس‌های خود را با اعضای برجام و آمریکا افزایش می‌دهد
رییس کمیسیون مشترک برجام بعد از نشست امروز اعضا که به صورت برخط برگزار شد،‌ در بیانیه‌ای اعلام کرد: هماهنگ کننده تماس‌های جداگانه خود را با همه اعضای برجام، و با ایالات متحده در وین افزایش خواهد داد.

به گزارش برنا، نشست فصلی کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در روز جمعه (۱۳ فروردین ۱۴۰۰) به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد و آخرین تحولات پیرامون برجام را مورد بحث و بررسی قرار داد.

 این نشست به ریاست معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی، انریکه مورا، از طرف نماینده عالی اتحادیه اروپا، جوزف بورل و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران در سطح معاونین/مدیران سیاسی وزرای امور خارجه برگزار شد.

در راستای بیانیه مشترک وزرا مورخ ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰، اعضا چشم‌انداز بازگشت کامل ایالات متحده به برجام را مدنظر قرار دادند و آمادگی خود را جهت بررسی موضوع با نگرش مثبت و در یک تلاش جمعی مورد تاکید قرار دادند. اعضا همچنین بر تعهدشان جهت حفظ برجام تاکید کرده و سازوکارهایی جهت تضمین اجرای کامل و موثر آن را مورد بحث قرار دادند.

اعضا موافقت کردند این جلسه کمیسیون مشترک را هفته آینده در وین از سر بگیرند تا اقدامات اجرایی مربوط به لغو تحریم‌ها و (اقدامات) هسته‌ای را از جمله از طریق تشکیل جلسات گروه‌های کارشناسی مشخص کنند. در این زمینه، هماهنگ کننده تماس‌های جداگانه خود را با همه اعضای برجام، و با ایالات متحده در وین افزایش خواهد داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز