۷۷ عضو گروه طالبان در افغانستان کشته شدند

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۰:۳۴:۴۹
کد خبر: ۱۱۵۹۰۸۸
۷۷ عضو گروه طالبان در افغانستان کشته شدند
وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد، ۷۷ عضو گروه طالبان طی درگیری و حملات هوایی ارتش در استان‌های قندهار، بغلان، لغمان، فاریاب و بدخشان این کشور کشته و شماری دیگر هم زخمی شدند.

به گزارش برنا،این وزارتخانه امروز شنبه در اطلاعیه‌ای افزود: نیروهای ارتش یک مرکز تجمع گروه طالبان را در شهرستان ارغنداب استان قندهار هدف قرار دادند که طی آن ۱۸ عضو این گروه کشته و یک خودرو بمب گذاری شده آنها نیز منهدم گردید.

در اطلاعیه آمده است: همچنین ۱۳ عدد مین دست ساز این گروه نیز خنثی شد.

بر پایه این گزارش، در اطلاعیه جداگانه لشکر عملیات های ویژه ارتش افغانستان نیز آمده است که شب گذشته این نیروها عملیاتی را در شهرستان «نسی» استان بدخشان راه اندازی کردند که در آن تلفات سنگین به طالبان وارد شده است.

براساس این اطلاعیه، اجساد ۱۸ تن از افراد این گروه در میدان جنگ باقی مانده و بخش های زیادی از این شهرستان از وجود طالبان پاکسازی شده است.

براساس اطلاعیه وزارت دفاع افغانستان، ۲۶ عضو گروه طالبان در استان فاریاب، ۶ تن در استان شرقی لغمان و ۹ تن دیگر هم در استان شمالی بغلان در حملات هوایی و درگیری با ارتش کشته و شماری دیگر زخمی شده اند.

وزارت دفاع افغانستان همچنین گفته است که در یک حمله هوایی جنگنده های ارتش در استان هلمند نیز یک خودرو بمب گذاری شده که قصد حمله به پایگاه ارتش را داشت، منهدم شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز