یادداشت؛

منبر، محراب و تریبون‌های دینی بازیچه معرکه گیران بازیگر شد

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۰:۵۹:۰۳
کد خبر: ۱۱۵۹۱۰۹
منبر، محراب و تریبون‌های دینی بازیچه معرکه گیران بازیگر شد
حجت الاسلام احمد مازنی - نماینده پیشین مجلس

در فضای طرد و حذف عالمان و اندیشمندان دینی، منبر و محراب و تریبون های دینی بازیچه معرکه گیران بازیگر شد.

بازیگرانی که دین را ملعبه قدرت پوشالی مدعیان دیانت کردند.

دیروز از تریبون های جمعه و جماعت  رای دادن به سید محمد خاتمی را تیری به خیمه اباعبدالله الحسین(ع) و امروز انتخاب نامزد مطلوب شان را دلیل کافی برای ظهور حضرت حجت(عج) معرفی می کنند!

اما حقیقت این است که انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از حقوق شهروندی برای عزل و نصب حاکمان است و بر اساس میثاق ملی ایرانیان عصر پسا سلطنت تنها وسیله مشروعیت رهبران و مدیران کشور است. پایبندی به قانون اساسی و رعایت قانون در تمامی مراحل انتخابات تنها راه عمل به وظیفه دینی و ملی است، چرا که بر اساس قاعده اوفوا بالعقود و روایت لا دین لمن لا عهد له همگان موظف به رعایت قوانین عادلانه هستند و هر گونه دور زدن قانون، تفسیر سلیقه ای اصول قانون اساسی، رد صلاحیت فله ای نامزدهای انتخابات، استفاده از بیت المال برای تبلیغ یک جریان و تخریب جناح دیگر و بالاخره استفاده ابزاری از ارزش های دینی و ملی برای استقرار یا استمرار قدرت یک فرد یا یک جریان مورد پسند از مصادیق فساد و تباهی و خیانت به آرمان های مهدوی(عج) است.

اگر به راستی منتظر حجت خدا هستیم، با مردم صادق باشیم و ذهن پاک و توحیدی نوجوانان مذهبی را با معرکه گیری به باورهای داعش گونه آلوده نکنیم.

راستی وقتی ظهور موعود امت ها را به انتخاب کاندیدای مطلوب تان گره می زنید در صورت انتخاب فرد دیگری که مطلوب شما نیست اما مورد تایید شورای نگهبان و منتخب ملت است تکلیف مردم و منتخب مردم و نهادهای مسئولی که با تایید صلاحیت آن کاندیدا زمینه را برای انتخاب او فراهم کردند چیست؟ آیا جرئت دارید بگوئید آن ها موجب تاخیر در ظهور امام زمان(عج) شدند؟ یا اگر نامزد مطلوب شما انتخاب شد و فرج آن حضرت در طول چهار سال ریاست او محقق نشد چه پاسخی به جوانان و نوجوانان مظلوم و محصور پای منابرتان و عموم منتظران ظهور دارید؟

اما سخنی با مردم دین دار و ارادتمند انسان کامل و امام عصر(عج)

ما همانند پیروان همه ادیان و همه فطرت های پاک به وجود انسان کامل و در آخرالزمان به ظهور آن منجی بزرگ باور داریم و معتقدیم منتظران مصلح خود باید صالح باشند و در حد توان خویش در اصلاح جامعه بکوشند و نیز بر این نکته تاکید می کنم از لحاظ فراوانی، بیشترین روایت موجود در کتاب های روایی مربوط به مهدویت، علائم ظهور و برنامه های حکومت پس از ظهور و وظائف ما در دوران غیبت است و در عین حال بیشترین روایات دروغ و جعلی و به عبارتی اسرائیلیات نیز در بین همین روایات قرار دارد. مراقب باشیم باورهای ما بازیچه سیاست های مبتذل بازیگران معرکه گیر منابر و تریبون های مدعیان بی هنر نشود.

این سخنان موجب ادامه قهر و بی اعتمادی مردم با صندوق های رای نشود، چرا که شاید این معرکه گیری ها برای کاهش مشارکت و کورتر شدن گره مشکلات سیاسی و اجتماعی ایران در این شرائط حساس و پیچ تاریخی شود.

نظر شما