نشست کمیسیون مشترک برجام، محور تماس تلفنی لودریان با ظریف

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۶:۳۳:۰۸
کد خبر: ۱۱۵۹۳۸۱
نشست کمیسیون مشترک برجام، محور تماس تلفنی لودریان با ظریف
وزرای امور خارجه ایران و فرانسه امروز شنبه پیرامون ادامه نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار است روز سه‌شنبه در وین و بطور حضوری برگزار شود، تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش برنا،‌ ژان ایو لودریان روز شنبه در تماس تلفنی محمدجواد ظریف، بر از سرگیری مذاکرات برجام و نقش تروییکای اروپایی در حفظ برجام تاکید کرد.

وی بدون اشاره به اقدامات غیرسازنده آمریکا  و بدعهدی های تروئیکای اروپای در قبال برجام، تهران را به اتخاذ اقدامات سازنده در راستای اجرای تعهدات برجامی ترغیب کرد و افزود که مذاکرات باید به نحوی پیش رود که زمینه بازگشت کامل به تعهدات توافق برجام را فراهم نماید.

لودریان با بیان اینکه این هدف همه طرف های برجام از جمله آمریکا است، مدعی شد که فرانسه در فرآیند مذاکرات عملگرا و مطالبه گر خواهد بود.

وی با بیان این که تمام طرف‌ها تمایل دارند تا این مذاکرات با حسن نیت سریعا به توافق منجر شود، بدون اشاره به عمل نکردن اروپایی ها به تعهدات برجامی خود، افزود: از ایران خواستم تا از انحراف بیشتر از تعهداتش ذیل برجام که پویایی مذاکرات را تحت شعاع قرار می‌دهد پرهیز کند. 
دیروز (جمعه) هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بصورت مجازی برگزار شد.  در این نشست اعضای برجام با اشاره با ابعاد فاجعه‌بار خروج آمریکا از برجام بر انتفاع ایران از برجام، بر از دست ندادن زمان در این مقطع تاکید کردند.

طرف های برجام همچنین ضمن تاکید بر تعهدشان جهت حفظ برجام، تصمیم گرفتند این جلسه کمیسیون مشترک را هفته آینده جهت تداوم رایزنی‌ها در وین از سر بگیرند تا اقدامات مربوط به لغو تحریم‌ها و گام‌های هسته‌ای را ازطریق گروه‌های کارشناسی مربوطه مشخص کنند.
ایران ۲ سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش آغاز کرد.
جمهوری اسلامی به عنوان کشوری مسؤولیت پذیر بارها تاکید کرده است که در صورت لغو تمام تحریم‌ها و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق بین المللی، به گونه ای که از منافع خود تحت برجام بهره مند شود، گام های برداشته شده در مسیر کاهش تعهدات برجامی از  سوی تهران به سرعت برگشت پذیر خواهد بود.

 

نظر شما