مناقصه ۹۰۰ میلیون دلاری کویت برای تصفیه خاک آلوده ناشی از جنگ عراق

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۲:۴۳:۳۷
کد خبر: ۱۱۵۹۷۸۲
مناقصه ۹۰۰ میلیون دلاری کویت برای تصفیه خاک آلوده ناشی از جنگ عراق
دولت کویت در حال مهیا شدن برای انجام مناقصه‌ای به ارزش بیش از ۹۰۰ میلیون دلار جهت تصفیه خاک آلوده به نفت ناشی از حمله عراق به این کشور است.

به گزارش برنا، روزنامه الانباء کویت روز یکشنبه به نقل از یک منبع رسمی در شرکت نفت این کشور اضافه کرد که شرکت‌های برنده در این قرارداد، محلی هستند. 

به گفته وی شرکت‌های «خالد الخرفی»  برای دو مکان (در شمال و جنوب کویت) و « ساختمانی السائر » برای یک مکان و « پیمانکاری و ساخت کارخانجات کویت » برای ۲ مکان برنده این مناقصه شده‌اند. 

این منبع با اشاره اینکه شرکت نفت کویت پرونده مناقصه بزرگترین پروژه‌های پاکسازی خاک های آلوده متاثر از حمله وحشیانه رژیم بعث عراق در زمان حکومت صدام که اخیرا در پنج بسته اصلی ارائه شده را بسته است، افزود: مناقصه این ۵ بسته در قالب دو پروژه ارایه شد. 

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها به عنوان «حفاری، حمل و نقل و تصفیه در شمال کویت» و «اکتشاف، حمل و نقل و تصفیه در جنوب کویت» تحت نظارت سازمان ملل متحد انجام می گیرد، افزود:  انتظار می‌رود حدود ۱۳ میلیون متر مکعب خاک آلوده به نفت در این مناطق پاکسازی شود. 

این منبع اظهار داشت که شرکت نفت کویت توصیه‌های خود را به نهاد مرکزی مناقصات عمومی ارسال کرده است و طبق نظر شرکت نفت کویت انتظار می‌رود که نهاد مرکزی مناقصات عمومی طی روزهای آینده تصمیم خود برای واگذاری این طرح به شرکت‌های برنده را اعلام کند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز