موج بی سابقه گرسنگی در آمریکا

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۱۰:۲۶:۰۲
کد خبر: ۱۱۶۰۱۸۴
موج بی سابقه گرسنگی در آمریکا
نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با توجه به گستردگی شیوع ویروس کرونا در آمریکا که اقتصاد این کشور را بشدت تحت تاثیر قرار داده است در گزارشی عنوان کرد دولت بایدن اکنون با پدیده گرسنگی مواجه شده که از دهه هفتاد میلادی بدین سو سابقه نداشته است.

به گزارش برنا، نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت: درحالی که میلیون ها خانواده آمریکایی با نبود غذای کافی دست به گریبانند، دولت بایدن به سرعت در صدد افزایش کمک غذایی است.

این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: ازهر ۱۰ خانواده آمریکایی هم اکنون یک خانواده با نبود مواد غذایی مواجه است و دولت بایدن کارزار مقابله با «گرسنگی» را با اختصاص میلیون ها دلار پول به راه انداخته است.

نیویورک تایمز گزارش داد: دولت بایدن در صدد است تا در این کارزار ماهانه یک میلیارد دلار «کوپن غذا» برای خانواده ها و کودکان گرسنه ای  که بر تعداد آنها افزوده می شود ، اختصاص دهد.

نیویورک تایمز در این گزارش افزود: بنابر تحقیقاتی که  هفته گذشته صورت گرفت ۸.۴ درصد از افراد گفته اند که برخی از موارد چیزی برای خوردن نداشته و تنها ۲.۳ درصد گفته که اندکی غذا برای خوردن داشته اند، این بدان معنی است که ۲۳ میلیون فرد بزرگسال در آمریکا گرسنه بوده که باید به آن میلیون ها کودک گرسنه نیز اضافه کرد.

نیویورک تایمز دراین گزارش نوشت: حتی چنانچه قادر باشید هزینه زندگی را به شدت مدیریت کنید، اما   با در آمد ماهانه ۵۰۹ دلار شما طی سه هفته هیچ پولی نخواهید داشت  و این مساله بر خانواده هایی که بخصوص کودک دارند وضعیت را دشوارتر می سازد.

نیویورک تایمز نوشت: اکنون بطرز چشم گیری شاهد چرخش به سمت سیاست فقرزدایی در آمریکا هستیم بخصوص که این موضوع درمیان  جامعه سیاهپوست و لاتین تبار آمریکا عمق بیشتری داشته و این مساله برای ائتلاف دموکرات ها و دولت کنونی آمریکا برای مقابله با این پدیده بسیار حیاتی است.

 

نظر شما