سخنگوی وزارت کشور:

تورهای گردشگری به ترکیه لغو شد

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۰۹:۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۱۶۰۶۳۹
تورهای گردشگری به ترکیه لغو شد
معاون هماهنگی و سخنگوی وزارت کشور از ابلاغ تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص ترددهای مسافری مرتبط با ترکیه خبر داد و گفت: مقرر شد وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لغو تورهای ترکیه را به شرکت‌های گردشگری ابلاغ کند.

به گزارش برنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سید سلمان سامانی روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه پس از وصول نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درخصوص لغو تردد مسافری با ترکیه، موضوع به کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا ارجاع  شد، گفت: جمع‌بندی اعضای کمیته که پس از تعامل با ۵ دستگاه تخصصی مرتبط با امور مرز، شکل گرفت، به ستاد ملی مدیریت کرونا ارائه و نهایتا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

معاون هماهنگی وزارت کشور درخصوص تصمیم نهایی در مورد اعمال محدودیت‌ها در ترددهای مسافری با کشور ترکیه افزود: براساس تصمیم ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا، مقرر شد وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، لغو تور ترکیه را فوراً به همه شرکت‌های گردشگری ابلاغ کند.

سامانی خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شد، جمعیت هلال احمر نسبت به ارتقای مراقبت‌های بهداشتی در مرزهای زمینی و هوایی با ترکیه و تشدید کنترل دقیق مسافران ورودی از کشور ترکیه در مرزهای زمینی و هوایی اقدام عاجل کند.

وی افزود: براساس تصمیم ابلاغ شده، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی نسبت به تعیین مراکز آزمایشگاهی مورد تایید در خارج اقدام و اطلاع‌رسانی لازم در این ارتباط از طریق وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و امور خارجه به شهروندان و شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌شود تا پس از اطلاع‌رسانی لازم، افراد صرفا با ارائه گواهی سلامت معتبر مورد تایید وارد کشور شون

 

نظر شما