نتانیاهو مأمور تشکیل کابینه نافرجام دیگری شد

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۳:۴۱:۱۳
کد خبر: ۱۱۶۰۹۰۸
نتانیاهو مأمور تشکیل کابینه نافرجام دیگری شد
با اعلام نتیجه نهایی چهارمین انتخابات پارلمانی در سرزمینهای اشغالی طی دو سال گذشته و ناکامی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و متحدان سنتی او در به دست آوردن اکثریت لازم پارلمانی برای تشکیل کابینه جدید، رئیس این رژیم تصمیم گرفت تا «بنیامین نتانیاهو» را بار دیگر مأمور تشکیل کابینه کند.

به گزارش برنا از خبرگزاری «رویترز» امروز (سه شنبه) نوشت که «ریؤوفن ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی برای خروج این رژیم از بن‌بست سیاسی، نتانیاهو رهبر حزب راست‌گرای «لیکود» را مجددا مأمور تشکیل کابینه در سرزمینهای اشغالی فلسطین کرد.

ریولین در حالی نتانیاهو را بار دیگر مأمور به تشکیل کابینه می‌کند که با وجود برگزاری دور چهارم انتخابات «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) در کمتر از دو سال، حزب متبوع او نتوانست کابینه ائتلافی را تشکیل دهد.

طبق اعلام نتیجه نهایی رای‌گیری انتخابات چهارم کنست از سوی کمیسیون انتخابات رژیم صهیونیستی، حزب راست‌گرای لیکود به ریاست نتانیاهو و متحدان سنتی او با وجود تصاحب ۵۲ کرسی، از کسب اکثریت لازم برای تشکیل کابینه جدید باز ماندند.

بر این اساس، چهارمین انتخابات فلسطین اشغالی طی دو سال گذشته هم نتوانست رژیم صهیونیستی را از یک بن‌بست سیاسی بیرون بکشد و عملا راه تشکیل کابینه ائتلافی بار دیگر به روی حزب متبوع نتانیاهو و مخالفان سیاسی‌اش بسته شده است.

طبق نتایج نهایی انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی، بعد از حزب لیکود که ۳۰ کرسی به دست آورده است؛ «یش عتید» ۱۸ کرسی، «حزب لبید» ۱۶ کرسی، «فهرست مشترک» ۹ کرسی، «حزب شاس» ۹ کرسی، «آبی سفید» ۸ کرسی، «اسرائیل خانه ما» ۶ کرسی، «حزب کار» ۷ کرسی، «یهدوت هتوراه» ۷ کرسی، «یامینا» ۷ کرسی، «امید نوین» ۶ کرسی، حزب چپگرای «مرتص» ۵ کرسی و «فهرست مشترک احزاب عربی» ۵ کرسی کسب کرده‌اند.

بدین ترتیب رئیس رژیم صهیونیستی با وجود عدم موفقیت بنیامین نتانیاهو در تشکیل کابینه قبلی، او را مجددا مأمور به تشکیل کابینه جدید کند تا شرایط آینده وی به عنوان نخست وزیر به خطر نیفتد؛ چراکه ریولین دریافت که در صورت مأمور نکردن نتانیاهو، بن بست سیاسی ایجاد شده در فلسطین اشغالی که سال گذشته پس از یک ائتلاف شکننده حزب متبوع او (لیکود) با حزب آبی سفید به ریاست «بنی گانتس» برای تشکیل کابینه به صورت موقت مرتفع شده بود، ادامه دار خواهد بود و ممکن است کار به دور پنجم انتخابات کنست بکشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز