وزیر امورخارجه فرانسه:

تحریم‌های جدید از سوی اتحادیه اروپا اعمال خواهد شد!+جزییات

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۸:۳۶
کد خبر: ۱۱۶۱۱۹۱
تحریم‌های جدید از سوی اتحادیه اروپا اعمال خواهد شد!+جزییات
وزیر امور خارجه فرانسه سه شنبه شب گفت: اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه منافع اقتصادی حکومت نظامی میانمار اعمال خواهد کرد.

به گزارش برنا؛ از رویترز، "ژان ایو لودریان" وزیر امور خارجه فرانسه به نمایندگان گفت: ما قصد داریم تحریم های اقتصادی را در سطح ۲۷ کشور (اتحادیه اروپا) علیه واحدهای اقتصادی مرتبط با ارتش (میانمار) اضافه کنیم تا آنها (تحریم ها) خیلی سریع اعمال شوند.  

پیش از این نیز اتحادیه اروپا رئیس کمیسیون انتخابات میانمار به دلیل ابطال نتیجه انتخابات پارلمانی ۲۰۲۰ و ۱۰ ژنرال دولت کودتایی این کشور به دلیل سرکوب معترضان را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه برگزاری نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا به خبرنگاران در بروکسل گفت: اوضاع در میانمار در حال وخیم شدن است و ما قصد داریم ۱۱ نفر را که در کودتا و سرکوب تظاهرات کنندگان دخالت داشتند تحریم کنیم. وی ادعاهایی را در باره نقض حقوق بشر در اتیوپی و چین هم مطرح کرد.

پس از گذشت دو ماه از آغاز کودتای نظامی در میانمار، اعتراضات به این اقدام ارتش همچنان ادامه دارد و نیروهای نظامی میانمار شدیدتر از قبل اقدام به سرکوب اعتراضات می‌کنند.

با توجه به گزارش ها، ارتش میانمار به اعتراضات نسبت به کودتای خود با سرکوب شدید پاسخ داده است به گونه‌ای که در دو ماه گذشته ۵۵۰ نفر در جریان اعتراضات کشته شده‌اند.

به گزارش "دیده بان حقوق بشر" ارتش میانمار از زمان آغاز کودتای در یکم ماه فوریه، در ناپدید شدن اجباری صدها تن از جمله سیاست مداران، خبرنگاران، مقامات انتخابات، فعالان سیاسی و اجتماعی و همچنین معترضان نقش داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز