یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

بایدن می‌خواهد پیام سرافرازانه‌ای را به اطلاع مردم آمریکا برساند/ آمریکا نمی‌تواند بدون ایران به مسئله خاورمیانه و خلیج فارس سر و سامان بدهد

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۰۵:۳۶:۰۸
کد خبر: ۱۱۶۱۴۱۴
بایدن می‌خواهد پیام سرافرازانه‌ای را به اطلاع مردم آمریکا برساند/ آمریکا نمی‌تواند بدون ایران به مسئله خاورمیانه و خلیج فارس سر و سامان بدهد
یک کارشناس مسائل بین‌الملل درباره نشست وین گفت: آمریکا نمی تواند بدون ایران به مسئله خاورمیانه و خلیج فارس سر و سامان بدهد به این دلیل که آمریکایی ها خیلی علاقمند هستند که این موضوع را به شکلی برطرف کنند و امیدواریم که این جلسه که سرآغاز مذاکرات است بتواند در روزهای آینده ما را به سمت قدم های جدیدتری بکشاند.

«علی بیگدلی»، کارشناس مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص ارزیابی خود از نشست وین گفت: در همین لحظه هایی که اراده ایران و آمریکا هر دو بر این است که مشکلات را از طریق مذاکرات غیرمستقیم برطرف کنند اصولا یک دریچه امید به طرف ایران و آمریکاست و هر دو ناچار هستند که به یک نقطه عطفی در روابطشان برسند.

او افزود: نکته قابل ملاحظه این است که تاکنون یک نوع تفکر مذاکره ستیزی شدید در ما وجود داشت که الان داریم به این نقطه نزدیک می شویم که آمریکایی ها مهم نیستند ولی اراده هر دو طرف این است که مشکلات موجود حل شود. این مسئله برای آمریکا و ایران جنبه حیاتی دارد. ما با وجود کرونا و مشکلات اقتصادی شدید که معیشت مردم را فلج کرده، ناچاریم که از این تنگنا رها شویم و هیچ کشوری حتی چین هم نمی تواند، ما را از این مشکلات رها کند.

بیگدلی ادامه داد: برای آمریکایی ها هم همینطور است، بایدن قول داده که در چند روز اول حکومت خود پیام های دلنشینی را به مردم آمریکا بدهد که حکایت از پیروزی داشته باشد. یکی مسئله کرونا و یکی افغانستان و شاید دیگری مربوط به ایران باشد که بایدن در هیچ یک از آنها، موفقیتی به دست نیاورده و به دنبال این است که در پایان 100 روز حکومتش یک پیام سرافرازانه ای را به اطلاع مردم آمریکا برساند.

او خاطرنشان کرد: آمریکا نمی تواند بدون ایران به مسئله خاورمیانه و خلیج فارس سر و سامان بدهد به این دلیل که آمریکایی ها خیلی علاقمند هستند که این موضوع را به شکلی برطرف کنند و امیدواریم که این جلسه که سرآغاز مذاکرات است بتواند در روزهای آینده ما را به سمت قدم های جدیدتری بکشاند.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: از طرفی این را به دولتمردان اعلام می کنم ما باید در حوزه مذاکرات یک مقدار انعطاف پذیری بیشتری از خودمان نشان دهیم دلیلش این است که کشورمان نمی خواهد، آمریکا را وارد مسائل دیگری غیر از برجام 2015 کند، از جمله مسئله حقوق بشر، موضوع موشکی و حضور ایران در منطقه چون می داند ایالات متحده این موضوعات را هم مطرح خواهد کرد. 9

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز