وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال۳۹ درصد افزایش می‌یابد

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۳:۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۱۶۱۵۰۳
حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال۳۹ درصد افزایش می‌یابد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در رابطه با "حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال گفت: حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال۳۹ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش برنا، «محمد شریعتمداری» وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در رابطه با "حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال گفت: ماده 96 قانون اجتماعی سازمان تامین اجتماعی را مکلف می کند تا برای تعیین حداقل مستمری بازنشستگان از کار افتاده و مجموع مستمری بازنشستگان در فواصل زمانی حداکثر سالی یکبار برای تعیین حد و مرز مستمری به دولت مراجعه و مصوبه اخذ کند، در همین راستا پیشنهاد سازمان در دولت و سازمان تامین اجتماعی مطرح شد و در اجرای ماده 111 قانون تامین اجتماعی که  کلیف می کند در هر صورت نباید از حداقل مزد کارگر عادی کمتر باشد. در جلسه هیئت وزیران مصوبه صادر شد که به حداقل پرداختی مستمری بازنشستگان با 39 درصد افزایش از رقم  یک میلیون و نهصد و ده هزار و چهارصد و بیست و هفت تومان در سال قبل به دو میلیون و ششصد و پنجاه و پنج هزار و چهارصد و نود و پنج تومان در سال 1400 افزایش پیدا کند، این افزایش برای سایر سطوح 26 درصد رشد به اضافه عدد ثابت دویست و چهل و هشت هزار و سیصد و پنجاه و پنج تومان است. 

او ادامه داد: به این ترتیب بازنشستگان محترم هم این امکان را پیدا می کنند در فروردین ماه سال 1400 از افزایش دستمزد به میزان 39 درصد مطابق آنچه در مورد کارگران با حداقل مزد اقدام شد برخوردار شوند، این منهای آن عددی است که تحت عنوان همسان سازی مرحله دوم در روزهای پایانی سال به میزان یک میلیون و دویست هزار تومان آن را به حساب مجموع بازنشستگان تامین اجتماعی حدود سه میلیون و ششصد هزار نفر از عزیزان واریز کردیم. مبلغی بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان در ساعات پایانی سال 1399 که در سال 1400 با مصاحبه ای که انجام شد به جلسه دولت هفته پیش هیئت امنا تامین اجتماعی و صندوقها تشکیل داد در واقع همسان سازی مرحله دوم به هیات امنا رسید و برای سازمان ابلاغ شد. امیدواریم که اینها در کنار هم یک افزایش و گشایشی را در زندگی بازنشستگان در سال 1400 فراهم کند.

وزیر کار گفت: رشد متوسطی که ما محاسبه کردیم در متوسط دستمزد بازنشستگان این بخش همانند آن چیزی است که در عضو بازنشستگی کشوری و لشگری است و تقریبا از اسفند ماه 1398 تا به پایان فروردین 1400 رشدی معادل 133 درصد را ما شاهد خواهیم بود. این دیگر پرونده مصوبات هیات امنا سازمان تامین اجتماعی جداگانه و هیات وزیران جداگانه است. هیات وزیران همان حداقل دریافتی و مزد کارگران که 39 درصد رشد خواهد بود را بر اساس قانون طبق ماده 111قانون اجتماعی تصویب کرد و همسان سازی با تصویب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت که امیدواریم یک قدم مناسبی باشد در حل مشکلات امروز زندگی بازنشستگان عزیزمان در سازمان تامین اجتماعی.

او در مورد حق مسکن گفت: حق مسکن کارگران در دستور فوریت های دولت است قرار است در اولین جلسه دولت تصویب شود ما الان 300 تومان حق مسکن وجود  دارد ما به عنوان فوریت در آغاز فروردین ماه پیشنهاد 150 تومان را برای عزیزان تقدیم کردیم و امیدواریم که به تصویب برسد.

وزیر کار درخصوص سبدهای معیشتی کارگران در ماه رمضان گفت: در جریان جلسه ستاد اقتصادی دولت پیشنهادات متعددی از سوی سازمان برنامه و بودجه ارائه شد و در نهایت تصمیم ستاد اقتصادی دولت که به تایید رییس جمهوری رسید و امروز در جلسه وزیران ابلاغ شد و در جلسه سران قوا هم انشاالله به تصویب می‌رسد، این است که تمامی افراد یارانه‌بگیر معیشتی که حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم هستند و از سبد حمایتی استفاده می‌کنند، معادل آن یارانه معیشتی را یک‌ماه مازاد بر آنچه که در ماه رمضان دریافت می‌کنند، در اختیارشان قرار گیرد. ۶۰ میلیون نفری که یارانه معیشتی می‌گیرند در ماه رمضان می‌توانند از این سبد معیشتی حمایتی ویژه ماه رمضان استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز