نیروی دریایی پاکستان:

روابط دوجانبه با ایران تقویت می‌شود

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۶:۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۱۶۱۶۴۹
روابط دوجانبه با ایران تقویت می‌شود
نیروی دریایی پاکستان همزمان با پایان بازدید سه روزه ناوگروه این کشور از جمهوری اسلامی ایران و برگزاری تمرین دریایی مشترک، اعلام کرد: دستاورد این سفر موجب تحکیم هرچه بیشتر روابط برادرانه و همکاری‌های دو کشور می‌شود.

به گزارش برنا،  روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان روز چهارشنبه در اسلام‌آباد با صدور بیانیه‌ای، اهداف و دستاوردهای سفر اخیر ناوگروه پاکستان شامل ۲ ناو  به ایران و بازدید از بندرعباس را تشریح کرد.

در این بیانیه آمده است: فرمانده ناوگان نیروی دریایی پاکستان و مسوولان همراه دیدارهای مهم و پرباری با مقام‌های نظامی و دولتی جمهوری اسلامی ایران برگزار کردند.

نیروی دریایی پاکستان اعلام کرد که این کشور معتقد به ثبات پایدار در منطقه و مصمم به نقش آفرینی و مشارکت برای برقراری امنیت دریایی است.

براین اساس، هدف از بازدید ناو گروه نیروی دریایی پاکستان شامل کشتی "عظمت" توسعه روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران به ویژه گسترش همکاری‌ها میان نیروی دریایی دو کشور است.

ناوگان پاکستان با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس تمرین مشترک برگزار کرد که بیانگر عزم دو کشور برای همکاری و مشارکت در تامین صلح و ثبات در منطقه و اطمینان از ایمنی در آب‌های آزاد می‌باشد.

در اطلاعیه نیروی دریایی پاکستان آمده است ناوگان این کشور پیام صلح و دوستی از طرف مردم و دولت پاکستان به ویژه دریابد «امجد خان نیازی» فرمانده نیروی دریایی این کشور را به ملت و نیروی دریایی ایران تقدیم کرد.

فرمانده ناو گروه نیروی دریایی پاکستان از میزبانی نیروی دریایی ارتش ایران با وجود همه گیری کرونا و همکاری موثر با طرف پاکستانی قدردانی کرد.

 

نظر شما