سخنگوی ریاست جمهوری روسیه:

برای بدترین سطح روابط با کاخ سفید آماده ایم

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۱۵:۰۲:۴۸
کد خبر: ۱۱۶۲۰۶۶
"دیمیتری پسکوف" سخنگوی ریاست جمهوری روسیه درباره خبر احتمال اخراج دیپلمات های روس از آمریکا گفت: مسکو خود را برای بدترین وجه روابط با واشنگتن آماده کرده است.

به گزارش برنا، پسکوف امروز (پنجشنبه) در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد: غیرقابل پیش بینی و تهاجمی بودن سیاست آمریکا در قبال روسیه استفاده از هر واژگانی را ممکن می سازد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با بیان اینکه آمریکا مصنوعا همکاری های خود با روسیه در حوزه اقتصادی و علمی را نگه داشته است و این بد نیست، افزود: به رغم تمام اظهارات تند آمریکا، روسیه هرگز حامی پسرفت روابط تا این حد نبوده است.

وی همچنین گفت: قصد واشنگتن برای تعیین نماینده ویژه برای پروژه "نورد استریم ۲" (Nord Stream ۲) حکایت از دخالت ایالات متحده در امور سایر کشورها حکایت دارد.

پسکوف تصریح کرد: "البته، چنین فرستادگان ویژه برای پروژه ای که هیچ ارتباطی با ایالات متحده ندارد و به طور کلی در قاره دیگری واقع شده، دخالت بسیار آشکار در امور داخلی نامیده می شود.

سیاستمداران آمریکایی معتقدند که اگر روسیه گازرسانی به کشورهای اروپایی را از طریق این خط لوله آغاز کند، به انحصار بازار گاز اروپا تبدیل خواهد شد و در عین  ایالات متحده معتقد است این پروژه به مسکو اجازه می دهد تا از آن برای اهداف سیاسی خود علیه اروپا و آمریکا استفاده کند،  اما "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهوری روسیه بارها اظهار داشته که "نورد استریم ۲" یک پروژه منحصراً اقتصادی است.

پروژه نورد استریم ۲ از طریق احداث دو خط انتقال سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز به اروپا را پیش بینی کرده است. این خط لوله در امتداد کف دریای بالتیک از طریق فنلاند، سوئد و دانمارک عبور خواهد کرد. پس از آنکه ۱۲۰ کیلومتر لوله گذاری این خط انتقال گاز در آبهای دانمارک را به پایان رسید، آخرین قطعه در آبهای آلمان باید تکمیل شود که طول آن تنها ۲۸ کیلومتر است.

شرکت های اروپایی «انجی»، «رویال داچ شل»،   «او ام وی»، «یونیپر» و «وینترشال» (Wintershall) در اجرای این پروژه با سرمایه گذاری ۹۵۰ میلیون یورو مشارکت دارند.

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر امکان اخراج دیپلمات های روس از آمریکا، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه نیز با احمقانه خواندن خط مشی واشنگتن در قبال مسکو گفت: روسیه به هر اقدام غیردوستانه آمریکا پاسخ می دهد.

لاوروف امروز (پنجشنبه) در پایان مذاکرات خود با "مختار تیلوبردی"، همتای قزاقستانی خود گفت: آمریکا و متحدانش شرکای نامطمئنی هستند و نباید به آنها تکیه کرد.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز