تداوم تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن با نقض مکرر آتش بس

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۲۱:۵۱:۰۴
کد خبر: ۱۱۶۲۱۷۳
تداوم تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن با نقض مکرر آتش بس
ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۲ بار آتش بس در استان الحدیده واقع در غرب یمن را نقض کرد.

به گزارش برنا، شبکه خبری المسیره پنجشنبه شب به نقل از یک منبع نظامی، ۱۰ مورد پرواز هواپیماهای جاسوسی بر فراز مناطق کیلو۱۶، الجاح، التحیتا، الفازه و الجبلیه و نیز ایجاد استحکامات نظامی در الجبلیه و حیس را از جمله موارد نقض آتش بس در الحدیده برشمرد.

این منبع در همین زمینه از ۳۷ مورد حمله موشکی و توپخانه ای و ۱۲۱ مورد تیراندازی طی  این مدت از سوی ائتلاف سعودی در الحدیده خبر داد.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما پس از گذشت ۶ سال از این تجاوز وحشیانه، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند. 

تجاوز وحشیانه نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی اکنون وارد هفتمین سال شده است و مقاومت مردم یمن باعث شده تا نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی این کشور با هدایت جنبش انصارالله به پیروزی‌های سیاسی و نظامی ارزشمندی دست یابد و متجاوزان را در اندیشه راهکارهایی از جمله ارائه پیشنهادها و ابتکارات صلح برای خارج شدن از باتلاق جنگ یمن فرو برده است. 

در طی این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

 

نظر شما