روزنامه «وال استریت ژورنال» درباره روند مذاکرات نوشت؛

باز شدن گره تحریم‌ها در وین

۱۴۰۰/۰۱/۲۸ - ۰۳:۲۸:۵۱
کد خبر: ۱۱۶۵۹۰۱
باز شدن گره تحریم‌ها در وین
روزنامه «وال استریت ژورنال» نوشت که دیپلمات های ایرانی و آمریکایی می کوشند مسیری را برای رفع تحریم ها در مقابل اتخاذ گام های متناسب از سوی ایران ترسیم کنند.

به گزارش برنا، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در شماره جدید خود نوشت که  مذاکره کنندگان آمریکایی و ایرانی راه های باز کردن گره تحریم های آمریکا علیه ایران، در مقابل پایبندی تهران به تعهدات خود در توافق هسته ای ایران (برجام) را بررسی می کنند.

این گزارش نقل می کند که دیپلمات های ایرانی و آمریکایی در تلاشند مسیری را برای رفع تحریم ها در مقابل اتخاذ گام های متناسب از سوی ایران ترسیم کنند.

آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ در سال ۲۰۱۸ از برجام خارج شده و تحریم هایی جدیدی علیه ایران اعمال کرد.

به نوشته این روزنامه، در پاسخ به این اقدام آمریکا، ایران نیز از محدودیت های اعمال شده بر سر غنی سازی اورانیوم عقب نشینی کرد؛ محدودیت هایی که بخشی از برجام محسوب می شد. ایرانی ها تمایل دارند همه تحریم های اعمال شده پیش از بازگشت ایران به تعهدهای خود در برجام برداشته شود.

وال استریت ژورنال ادامه داد که دولت بایدن نیز برای رفع تحریم هایی که نقض توافق هسته ای محسوب می شود اعلام آمادگی کرد اما مشخص نکرد کدام تحریم ها همچنان پابرجا می ماند.

این نشریه آمریکایی به نقل از دیپلمات های غربی ادعا کرد که با آغاز مذاکرات در این هفته، به نظر می رسد ایران موضع نرم تری اتخاذ می کند.

مقامات ایرانی و غربی همچنین گفتند مذاکرات در صورتی که به خوبی پیش برود، برای یک روز دیگر و تا هفته آتی ادامه خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز