مقام آمریکایی:

تضمینی در مورد آینده افغانستان وجود ندارد

۱۴۰۰/۰۱/۳۰ - ۰۹:۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۱۶۷۲۲۹
تضمینی در مورد آینده افغانستان وجود ندارد
مشاور امنیت ملی کاخ سفید تصریح کرد که هیچ تضمینی در مورد آینده افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور وجود ندارد.

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری رویترز، "جیک سالیوان" روز گذشته در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز عنوان کرد که هیچکس نمی تواند در مورد آینده افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور تضمین ارائه کند.

با این حال این مقام ارشد آمریکایی تاکید کرد که واشنگتن بر تهدیدهای تروریستی در افغانستان متمرکز خواهد بود.

این اظهارات مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حالی مطرح شده است که آمریکا باقی ۲۵۰۰ نیرویش را تا ۱۱ سپتامبر( ۲۰ شهریور) سال جاری از افغانستان خارج خواهد کرد.

سالیوان در پاسخ  به این سوال که آیا خطر تکرار آنچه در عراق رخ داد (حضور شبه‌نظامیان داعش در عراق پس از خروج نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۱۱ و اینکه آمریکا مجبور شد نیروهایی را بار دیگر به عراق بازگرداند) در افغانستان نیز وجود دارد، گفت: جو بایدن قصدی برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی به افغانستان ندارد اما نمی توانم هیچ تضمینی در مورد آنچه در آینده افغانستان رخ می دهد، بدهم. هیچکس نمی تواند در این زمینه تضمین دهد.

سالیوان افزود: همه کاری که آمریکا می تواند انجام دهد، تامین منابع و حمایت از نیروهای امنیتی افغان، دولت و مردم این کشور است. ما همچنین می توانیم مسئله آموزش و تجهیز نیروهای افغان را نیز ارائه کنیم. ما این کارها را قبلا نیز انجام داده ایم و اکنون زمان آن رسیده تا نیروهای آمریکایی به خانه بازگردند و مردم افغانستان در راستای دفاع از کشورشان اقداماتشان را افزایش دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز