عضو حزب اعتماد ملی:

حضرتی کاندیدا حزب اعتماد ملی نیست/ با کاندیدا غیر اصلاح طلب ورود نمی‌کنیم

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۱:۲۸:۵۸
کد خبر: ۱۱۶۹۱۹۴
حضرتی کاندیدا حزب اعتماد ملی نیست/ با کاندیدا غیر اصلاح طلب ورود نمی‌کنیم
عضو حزب اعتماد ملی اظهار کرد: حضرتی اعلام کرده که در انتخابات به عنوان نامزد انتخاباتی شرکت نمی کند او در شوراها و در مجلس هم شرکت نکرد.

«محمدجواد حق شناس»، عضو حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با تاثیراتی که تغییر دبیرکل حزب اعتماد ملی بر روی روند عملکرد این حزب و سیاست های آن گذاشته، اظهار کرد: مدت مدیدی بود که کروبی دبیر کل حزب پیگیر کناره گیری از جایگاه خود در حزب بود، این روند از سه یا چهار سال پیش آغاز شد. در آن مقطع این موضوع مطرح شد و اکثریت شورای مرکزی با درخواست او موافقت نکردند و نظر این بود که عنوان دبیرکلی با توجه به تصمیم شورای مرکزی و روند منجر به برگزاری مجمع، همچنان در اختیار این چهره با سابقه انقلاب و اصلاحات باشد و تصمیم سازی و روند امور را درون حزب تسهیل کند و پیش ببرد.

او افزود: اما باز هم شاهد پیگیری کروبی بودیم و نظر او بر این بود که از عنوان دبیرکلی فاصله بگیرد و نامه ای را به شورای مرکزی نوشت و با مخالفت شورا روبرو شد ولی مساله علنی نشد. او عقیده داشت عدم امکان ارتباط با شبکه حزب در پیگیری امور اختلال ایجاد می کند و بهتر است دوستان شورای مرکزی به خواسته او توجه کنند در عین حال خبر رسید که کمیسیون ماده ده احزاب متاسفانه در رویکردی غیر قانونی اعلام کرده کروبی و گرامی مقدم و ابوالحسنی و حسین کروبی از منظر آن کمیسیون برای فعالیت و امکان حضور در کمیته مرکزی حزب پذیرفته نیستند.

حق شناس تصریح کرد: این موضوع توسط حزب مورد اعتراض قرار گرفت و حتی این اعتراض به وزارت کشور منعکس شد و به مقام قضایی دیوان عدالت اداری نیز منعکس و طرح شکایت شد. خود اعضا نیز از موضع شخصی اعتراض داشتند ولی کروبی از موضع شخصی اعتراض نداشت و رویکرد را پذیرفت و حتی حاضر به اعتراض نشد. با توجه به مسائل و فضایی که بوجود آمده بود مجددا درخواست او مطرح شد و در نهایت شورای مرکزی بخاطر احترام به نظر او و تاکیدی که بر تقویت روند تحزب در کشور و فضای جمهوری اسلامی داشت، پذیرفت و به انتخاب دبیرکل جدید حزب در روند جدیدی برای فعالیت در این دوره از انتخابات تن داد طی آن الیاس حضرتی که قائم مقام و از مؤسسین حزب بود برای دبیرکلی انتخاب شد.

او در رابطه با کاندیداتوری حضرتی به عنوان یکی از نامزدهای حزب اعتماد ملی اظهار کرد: حضرتی اعلام کرده که در انتخابات به عنوان نامزد انتخاباتی شرکت نمی کند او در شوراها و در مجلس هم شرکت نکرد.

حق شناس خاطرنشان کرد: ما سعی می کنیم با ساز و کار نهاد اجماع ساز همکاری کنیم و در جاهایی که اختلاف نظر وجود دارد تلاش می کنیم اصلاح صورت بگیرد. پیشنهاد اولیه نهاد اجماع ساز از نظر حزب دچار اشکالات اساسی بود و این نظر منتقل شد و نهاد اجماع ساز تا حدودی پذیرفت و اصلاح داشت.

او در رابطه با فضای سرد انتخابات در حال حاضر و احتمال عدم رای اوری برخی اصلاح طلبان گفت: ما در دور قبل، روحانی را داشتیم که وقتی ثبت نام کرد در فضای نظر سنجی حدودا ۱۲٪ رای داشت اما با حمایت خاتمی و اصلاحات ظرف یک هفته آرا زیادی جذب کرد‌. جریان اصلاح طلب در این دوره مثل دوره قبل به سراغ کاندیدایی نمی رود که در اصلاح طلب بودن او، تردیدی وجود داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان تصریح کرد: اگر شورای نگهبان در رویکرد نظارت استصوابی خود تجدید نظر نکند دقیقا بر خلاف دیدگاه های رهبری عمل کرده است چون نگاه او مشارکت حداکثری در انتخابات است. امیدواریم در انتخابات پیش رو تمام کاندیداهایی که افکار عمومی جامعه را نمایندگی می کنند حضور داشته باشند و رای نهایی به مردم واگذار شود چون رییس جمهور رییس جمهور مردم است. 9

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز